Китай пуска влак, изцяло работещ с водород, който може да се движи с до 160 км/ч, съобщава специализираната медия Hydrogen Central.

Разработен съвместно от държавния индустриален гигант CRRC и Chengdu Rail Transit, това е първият пътнически влак в страната, задвижван с водородни горивни клетки, който предлага маршрут от 600 км и не отделя нищо друго освен вода. Освен че е най-бързият водороден влак в света, той също така може да се движи автономно, като разчита на 5G комуникации и разполага с функции за автоматично "събуждане", потегляне и спиране и връщане в депото.

Един от лидерите на този пазар е Германия, която миналата година стартира експлоатацията на 14 влака Alstom, задвижвани с водород. Машината на CRRC е по-бърза от германските с около 20 км/ч, но пък те предлагат много по-голям пробег - около 1000 километра.

Чистият водород – новото бойно поле за две суперсилиДвете водещи икономики вече инвестират стотици милиони в сферата Интересно е да се отбележи, че въпреки че Япония и Корея са едни от най-активните страни по отношение на въвеждането на екологичния водород като транспортно решение, последните данни показват, че Китай заема водеща позиция, когато става дума за реалното разгръщане на водородни станции за зареждане, акцентират от Hydrogen Central. По данни на Information Trends, цитирани от информационната платформа, в света има малко повече от 1000 водородни станции за зареждане, като около 1/3 от тях са в Китай.

Това е показателно за амбициите на азиатския гигант. Страната, която контролира по-голямата част от веригата за доставки на литиево-йонни батерии, сега тихомълком напредва най-бързо и по отношение на водорода. И това изглежда разумно, като се има предвид, че литиевите ресурси заплашват да доведат до скок в цените не електромобилите и по този начин да възпрепятстват очакваната от всички електрическа трансформация на автомобилния сектор.