Има някои неща, които просто никога не би трябвало да казвате на работното си място.

Тези фрази носят специална сила и имат необичайната способност да правят така, че да изглеждате зле, дори и когато думите са верни.

Най-лошото от всичко е, че няма връщане назад, веднъж след като са се отронили от езика ви.

Тук не става въпрос за казани неволно неща, нецензурни вицове или политически некоректни гафове. Това не са единствените неща, които могат да ви злепоставят, пише Forbes.

Често едва доловимите забележки, които ни обрисуват като некомпетентни и неуверени, нанасят най-големи поражения.

Независимо колко талантливи сте или какво сте постигнали, има определени фрази, които на момента променят начина, по който хората гледат на вас и могат завинаги да ви поставят в лоша светлина. Тези фрази са толкова заредени с негативни предположения, че съсипват кариери.

Колко от тези убийци на кариери сте чували в офиса напоследък?

1. “Не е честно.”

Всички знаят, че животът не е честен. Като казвате, че не е честно, това предполага, че очаквате животът да е честен, което ви кара да изглеждате като незрели и наивни.

Ако не искате да се злепоставяте, трябва да се придържате към фактите, да останете конструктивни и да не намесвате вашата интерпретация на нещата.

2. “Това е начинът, по който винаги се е правело.”

Промените вследствие на технологиите се случват толкова бързо, че дори и шестмесечен процес може да се окаже стар. Ако кажете, че нещо винаги е правено по определен начин, ще изглеждате не само като човек, който е мързелив и не търпи промяна, но и може да накарате шефа ви да се зачуди защо не сте се опитали да подобрите нещата сами.

Ако наистина правите нещата така, както винаги са правени, почти със сигурност има по-добър начин за това.

3. “Няма проблеми.”

Когато някой ви помоли да свършите нещо или ви благодари за нещо, а вие му отвърнете, че няма проблеми, загатвате, че молбата му е трябвало да бъде проблем. Това кара хората да се чувстват сякаш са ви се натрапили.

Това, което трябва да направите, е да покажете на хората, че сте щастливи да си вършите работата. Кажете нещо от рода “Удоволствието беше мое” или “С радост ще се погрижа.” Това е малка разлика в думите, които употребявате, но има огромно влияние върху хората.

Вижте още: Богатите никога не казват тези четири неща, не го правете и вие

4. “Мисля…/Това може да е глупава идея…/Ще задам един глупав въпрос.”

Тези прекалено пасивни фрази подкопават на момента надеждността ви. Дори и ако последвате тези фрази със страхотна идея, те предполагат, че ви липсва увереност, което кара хората срещу вас да загубят доверие у вас.

Не бъдате вашият най-голям критик. Ако не сте уверени в това, което казвате, никой друг няма да бъде. Ако пък наистина знаете нещо, кажете: “Не разполагам с подобна информация в момента, но ще проверя и ще се свържа отново.”

5. “Това ще отнеме минутка.”

Да кажете, че нещо ще отнеме само минутка, не говори добре за уменията ви и предполага, че претупвате нещата.

Освен ако наистина няма да приключите със задачата за 60 секунди, тогава казвайте, че няма да отнеме много време, но внимавайте да не прозвучи сякаш задачата може да бъде свършена по-рано, отколкото всъщност е възможно.

6. “Ще опитам.”

Точно както „мисля“, „ще опитам“ звучи относително и предполага, че ви липсва увереност в способността ви да свършите дадена задача.

Ако ви помолят да свършите нещо, или се ангажирайте да го свършите, или предложете алтернатива, но не казвате, че ще опитате, защото звучи сякаш въобще няма да опитате толкова сериозно.

7. “Той е мързелив/некомпетентен/идиот.”

Винаги когато правите пренебрежителна забележка за колега, от това не можете да извлечете позитиви. Ако забележката ви е точна, всички вече го знаят, така че няма смисъл да го посочвате. Ако пък е неточна, вие сте този, който в крайна сметка ще изглежда като идиот.

На едно работно място винаги има груби и некомпетентни хора и вероятно всички знаят кои са те. Ако не разполагате с влиянието да им помогнете да се усъвършенстват или да ги уволните, тогава няма какво да спечелите от това, че изтъквате техните неумения.

Вашата грубост неизбежно ще се насочи и срещу вас под формата на негативи мнения на колегите ви за вас.

Вижте още: 5 неща, които не трябва да правите рано сутрин

8. “Това не е в длъжностната ми характеристика.”

Тази често саркастична фраза ви кара да звучите сякаш искате да полагате единствено минималните усилия, необходими за да получавате заплата, което е лошо, ако искате да сте сигурни за работата си.

Ако шефът ви помоли да свършите нещо, което според вас е неподходящо за вашата позиция, най-доброто нещо, което можете да направите е, да изпълните задачата с желание. По-късно може да поговорите с шефа си, за да обсъдите ролята си в компанията и дали длъжностната ви характеристика трябва да бъде обновена.

Така няма да изглеждате дребнави. Това също така дава възможност с шефа ви да развиете едно дългосрочно разбирателство за това какво трябва и какво не трябва да правите.

9. “Вината не е моя.”

Никога не е добра идея да сочите виновници за нещо. Бъдете отговорни.

Моментът, в който започнете да сочите с пръст, е моментът, в който хората започват да гледат на вас като на някой, който не може да поеме отговорност за действията си. Това изнервя хората. Някои ще избягват да работят напълно с вас, а други ще удрят и след това ще ви обвиняват, ако нещо се обърка.

10. “Не мога.”

„Не мога“ е сестрата на „вината не е моя“. Хората не обичат да чуват „не мога“, защото мислят, че означава „не искам“. Когато кажете „не искам“, това означава, че не искате да направите това, което е необходимо, за да свършите работа.

Ако наистина не можете да свършите нещо, защото ви липсват необходимите умения, трябва да предложите алтернативно решение. Вместо да казвате какво не можете да свършите, кажете какво можете.

Например, вместо да казвате “не мога да остана в офиса до късно,” кажете “Утре мога да дойда по-рано сутринта”. Вместо “Не мога да проверя тези числа,” кажете “Все още не знам как се прави такъв анализ. Може ли някой да ми покаже, за да може следващия път да го направя сам?”

11. “Мразя тази работа.”

Последното нещо, което някой иска да чува на работа, е друг да се оплаква за това колко мрази работата си. Това ви кара за изглеждате като негативен човек и деморализира групата.

Шефовете имат склонност бързо да улавят хора, които деморализират и знаят, че на тяхно място винаги могат да дойда ентусиазирани хора.

Извод

Елиминирането на тези фрази от вашия речник ще ви донесе дивиденти. Те имат склонност да се промъкват у вас, така че ще трябва да се улавяте, докато не затвърдите навика да не ги изричате.