12 причини да сте постоянно гладни

12576
12 причини да сте постоянно гладни

Ако стомахът ви постоянно "ръмжи", моли за храна и се чувствате постоянно гладни, не винаги означава, че сте такива.

Има много причини, поради които не можете да се заситите, без значение че преди малко сте яли.

Нощните набези в хладилника може да са просто знак за неправилна диета или предупреждение за здравословен проблем, който трябва да консултирате с вашия лекар.

От Bright Side посочват няколко причини и вероятни обяснения защо тялото ви жадува повече храна.

1. Ядете прекалено много рафинирани въглехидрати


Рафинираните въглехидрати могат да бъдат намерени във всякакви преработени храни, особено в тестени изделия, печива и захарни изделия. Липсата на фибри кара тялото ви да ги усвоява бързо, затова гладът идва веднага и усещането за ситост е просто временно.

Доказано е, че храната с високо съдържание на фибри отнема повече време, за да се усвои, така че добавянето на фибри в диетата е добро решение тук. Ако спрете постоянно да захранвате тялото си с рафинирани въглехидрати и ги замените с по-здравословни храни, като пълнозърнести, кафяв ориз и зеленчуци, скоро ще усетите разликата.

2. Диабет

Диабетът, по-специално диабет тип 2, е заболяване, което може да ви накара да усещате глад през цялото време. Глюкозата - източникът на енергия остава в кръвта, вместо да се разпространява в нашите клетки, което води до неспирен глад.

3. Тренирате много

Това е една от многото причини, поради които може да се чувствате гладни често. Ако тренирате прекалено, изгаряте много калории и в резултат тялото ви жадува повече храна. Хората, които спортуват редовно и за дълго време, развиват по-бърз метаболизъм и по-голям апетит.

4. Пиете лекарства

Повишеният апетит може също да бъде страничен ефект от различни лекарства, които съдържат кортизол, инсулин, клозапин и оланзапин, медикаменти за диабет или антидепресанти.

5. Прекалено много стрес (емоционално хранене)

Известно е, че постоянната тревожност има сериозни последици върху здравето и повишеният апетит е едно от тях. Храненето под стрес (или емоционалното хранене) е често срещано разстройство, което се дължи на повишаване на хормона кортизол и води до преяждане и желание за нездравословна храна.

6. Хранете се твърде бързо или се разсейвате

Натовареният начин на кара много от нас да се хранят бързо и докато правят други неща. Въпреки че може да спести време, този навик изобщо не е полезен за вашето здраве. Смята се, че разсеяното или бързото хранене се отразява негативно на апетита ни, а освен това неволно приемаме повече калории.

7. Хипертиреоидизъм (свръхактивна щитовидна жлеза)

Хипертиреоидизмът е нарушение във функциите на щитовидната жлеза, която контролира метаболизма ни чрез хормони. Наличието на свръхактивна щитовидна жлеза означава, че тази жлеза произвежда твърде много хормон, а чувството е част от симптомите.

8. Лишаване от сън

Никога не подценявайте добрия сън. Грелин е така нареченият „хормон на глада“, който контролира усещането за апетит в мозъка ни. Лишаването от сън играе много важна роля, тъй като е доказано, че липсата му повишава нивата на грелин и в резултат на това се създава усещане за глад.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg