Изичсляването на това какво прави една Супербоул реклама страхотна е просто упражнение: Забавна ли е? Може ли също така да предизвика толкова силни емоции, че да ви просълзи? Наистина ли е свързана с продукта или марката?

Искате ли да я гледате отново?


Въпреки че създаденото от Apple Music шоу на Риана в полувремето на Супербоул LVII на стадион "Стейт Фарм" в Глендейл обра почти целия зрителски интерес към всичко извън мача между Канзас Сити Чийфс и Филаделфия Ийгълс, и тази година не липсват реклами, за които си заслужава да говорим.

Fast Company селектира пет от тях:

POPCORNERS “BREAKING GOOD”


Сериалът Breaking Bad може и да е приключил преди десетилетие, но статутът му на една от най-големите тв продукции на всички времена остава.

Да събереш заедно Арън Пол и Брайън Кранстън, добавяйки Реймънд Круз отново като Туко Саламанка не е гаранция за успех, но вътрешната агенция D3 на Frito-Lay упсява да го направи креативно и да държи продукта в центъра на рекламата през цялото време.


TUBI “RABBIT HOLES”


В ерата на стрийминг войните един от най-често срещаните рекламни подходи е да се използва знаменитост, за да се представи високопрофилното съдържание на конкретна услуга. Apple дори удвои тази стратегия с Тимъти Шаламе и Джон Хам.

Притежаваната от Fox стрийминг услуга Tubi обаче се опитва да се отличи от Apple, Netflix или Disney.


Tubi, която включва реклами по време на стрийминга на нейните повече от 48 хиляди заглавия, се фокусира върху дълбочината на каталога си в различни жанрове и категории. Оттук и заглавието на създадената от агенция Mishief реклама - „Заешки дупки“.


Нивото на трудност тук е впечатляващо: по-неизвестна марка се опитва да привлече вниманието без да разчита на известни личности – и без да предлага блокбъстъри в каталога си. Главният маркетингов директор на Tubi Никол Парлапиано казва пред AdAge: „Независимо дали харесват рекламата, или смятат, че е странна, хората ще я запомнят. Целта е да бъдем малко поляризиращи.“

SQUARESPACE “THE SINGULARITY”


Когато Squarespace за първи път пусна своя тийзър за Супербоул „Backstage with Adam Driver“ преди повече от седмица, дължината му се оказа 2 минути - много повече от типичните 15 секунди. Видеото с около 27 различни версии на известния актьор в крайна сметка събра повече от 5,4 милиона гледания в YouTube към петък.

Рекламата, излъчена в неделя, е странна комедия в духа на Супербоул кампаниите на марката с Джеф Бриджис (2015), Джон Малкович (2017) и Киану Рийвс (2018).


THE FARMER’S DOG “FOREVER”


Създаден от вътрешната агенция на The Farmer’s Dog, клипът проследява връзката между куче и момиче: от играта в двора като малка и тийнейджърските ѝ години през сбогуването, когато заминава в колеж, до деня на сватбата на младата жена и ролята ѝ на майка.

Всичко това под прочувствения саундтрак „Forever“ на Лий Фийлдс.


Истинската стойност на рекламата е в във възможността да видим същите тези моменти през очите на кучето, както и в слогана „Нищо не е по-важно от повече години заедно“, който обвързва здравословното хранене с по-дълъг живот.

GM X NETFLIX “WHY NOT AN EV?”


General Motors отново работи с Уил Феръл, за да демонстрира амбициите си в областта на електрическите автомобили, като този път виждаме актьора в обиколка на Netflix продукции, сред които Stranger Things, Bridgerton и Squid Game.


GM съобщи, че е подписал сделка с Netflix за представяне на своите електромобили в оригиналното съдържание на стрийминг платформата.

Единственият недостатък е, че това може да напомни на хората, че могат да гледат електромобили в Netflix, докато всички натрупани списъци с чакащи доставка на електрически автомобил бъдат изпълнени, за да си купят действително такъв.