Делът на енергията от възобновяеми източници, използвана в сектора на транспорта в Европейския съюз, възлиза на 7.6 % през 2017 г., в сравнение с 3.1 % през 2007 г., сочат данни на европейската статистическа служба Евростат.

Въпреки че делът нараства устойчиво през последните години в ЕС, през 2017 г. едва две държави са покривали заложения за 2020 г. таргет от 10%. Това са Швеция с 38.6% дял на енергията от възобновяеми източници, използвана в транспорта, и Финландия с 18.8%.

Тези две страни също така отчитат най-големо увеличение на дела си в периода 2016 - 2017 г. сред всички страни членки на ЕС. Увеличението при Финландия е от 9.8 процентни пункта, докато за Швеция ръстът е от 4.8%.

Челната тройка се допълва от Австрия, докато четвъртото и петото място се заемат от Франция и Португалия.

България попада в челната десетка на тази класация, заемайки седмата позиция със 7.2% дял на енергията от възобноваеми източници в транспорта при средното ниво за ЕС по този показател от 7.6%.

Страната ни изпреварва държави, като Германия, Дания, Белгия, Испания, Холандия, Великобритания и Полша.

Австрия (9.7 %) и Франция (9.1 %) са относително близо до достигането на таргета от 10 %, но повечето страни са с дял между 5% и 8%.

Трите страни членки на ЕС с най-нисък дял на енергията от възобновяеми източници, използвана в транспорта, са Естония (0.4%), Хърватия (1.2%) и Гърция (1.8%).

Делът на енергията от възобновяеми източници в страните членки от ЕС се изчислява по хармонизиран начин чрез използването на инструмента SHARES.

В транспортния сектор енергията от възобновяеми източници обикновено вклюва течни биогорива, водород и биометан.

По-общо възобновяемите енергийни източници включват вятърната енергия, слънчевата енергия, водната енергия, приливната енергия, геотермалната енергия, топлината уловена от термопомпи, както и възобновяемата част от отпадъците.