Европейците купуват все повече чрез интернет, въпреки че Европейската комисията отчита като основна пречка за развитието на този вид търговия трансграничните плащания, наред с езиковите бариери. Това сочи доклад на Европейската комисия, представен вчера от европейската комисарка за защита на потребителите Меглена Кунева и цитиран от Франс прес и електронното издание Fenetre sur l'Europe.

Българските потребители са на последно място по употреба на интернет за организиране на развлеченията си, за повишаване на общата си култура и купуване на дрехи по интернет (3 процента), дори след Румъния (4 на сто).

В доклада са анализирани подробно тенденциите за електронната търговия в Европейския съюз, страна по страна, най-купуваните стоки и услуги, както и пречките, срещани от потребителите и предприятията при покупките им в мрежата.

Между 2006 и 2008 година делът на потребителите от ЕС, които са купили поне един продукт чрез интернет е нараснал от 27 на 33 на сто.

Тези средни данни не отчитат огромната популярност на търговията чрез интернет в страни като Великобритания, Франция и Германия, където повече от половината от потребителите на интернет са правили онлайн покупки през последната година.

Не на последно място в доклада е посочена липсата на доверие у потребителите, която спира развитието на онлайн търговията.

Кунева се ангажира да отстрани много от пречките за развитието на електронната търговия, по-специално за трансграничните покупки. През септември тя ще представи резултатите от анонимно допитване сред потребителите за пречките пред онлайн търговията.

Източник: БНР