През януари в страната са продадени 1464 леки автомобила, сочат данни Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП).

Година по-рано (януари 2010 г.) у нас са реализирани 1160 леки автомобила.

Най-продаваната марка за първия месец на годината е Volkswagen (197 броя, или 13.46% пазарен дял), следван от Toyota (144 броя и 9.84%) и Peugeot (132 коли и 9.02%).

Над 100 продажби за месеца имат и от Dacia и Ford, отчели се с 106 и 105 сделки, отговарящи на 7.24 и 7.17% пазарен дял.

В топ 10 по продажби за януари се нареждат още Skoda (83 продажби), Citroen (78 броя), Opel (75 коли), Chevrolet (69 реализирани автомобила) и Great Wall с 60 броя.

Profit.bg припомня, че за 2010 г. членовете на асоциацията са продали 18 820 леки коли, спрямо 25 705 броя за година по-рано.

Пласираните мотоциклети в България през януари са 19, като от тях 9 са Suzuki, a 5 - Peugeot. По два мотора продадоха от BMW и Honda, а Piaggio реализира 1 мотор.

Сред камионите начело с пазарен дял от близо 71% е Mercedes (56 продажби от общо 79 за пазара), следван от Scania (11 броя) и Volvo (4 фроя).