Общо 296 259 нови леки автомобила са закупени в България за периода 2001-2010 г., сочат изчисления на Profit.bg въз основа на данните от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители.

За 2010 г. членовете на асоциацията са продали 18 820 леки коли, спрямо 25 705 броя за година по-рано.

Продажбите на нови коли за изминалата година са най-ниски от 2003 г.

Рекордни продажби статистиката отчита през 2008 и 2007 г., когато са реализирани 53 812 и 52 009 броя.

Най-продаваната марка у нас за 2010 г. за втора поредна година е Toyota, докато през 2008 г. начело бе Opel.

Година Продажби 2010 18 820 2009 25 705 2008 53 812 2007 52 009 2006 42 625 2005 33 434 2004 24 908 2003 17 220 2002 14 361 2001 13 365 2001-2010 296 259

* Данни: ААП