Две публични компании оглавиха категория в Топ 100 на БТПП

2600
Две публични компании оглавиха категория в Топ 100 на БТПП

Двете публични компании БГ Агро и Агрия Груп Холдинг оглавиха категорията по рентабилност на приходите в Топ 100 на Българската търговско-промишлена палата (БТПП) за 2010 година.

БГ Агро (търговия) застана начело с печалба на 100 лв. приходи от 2 927.40 лева, сочат данните в класацията. Финансовият резултат на компанията за миналата година (на неконсолидирана база) е 6.09 млн. лева, като нетните приходи от продажби са в размер на 208 хил. лева. Положителният резултат се дължи най-вече на приходите от дивиденти, които групата е получила през 2010 година в размер на 5.84 млн. лева. Същите се свиват за година с 6.06%.

Агрия Груп Холдинг (управление) си заслужи второто място в категорията на Топ 100 на БТПП за фирми, класирани по максимална величина на печалбата на 100 лв. приходи от продажби за 2010 година, с показател от 2 670.77 лева. Печалбата на групата за миналата година е 3.47 млн. лева. Неконсолидираните продажби на Агрия достигат в края на отчетния период 130 хил. лева, а финансовите постъпления (основно от дивиденти и положителни разлики от операции с финансови активи и инструменти) са в размер на 3.86 млн. лева, което е почти без промяна на годишна база. Трябва да се отчете също така, че приходите от дивиденти на Агрия намаляват през сравнявания период двойно, до 1.94 млн. лева.

Трети в тази категория на класацията търговецът Вано Трейд Ауто (търговия). Печалбата на компанията на 100 лв. приходи в случая е 1 897.16 лева. Печалбата й за 2010 г. е в размер на 9.35 млн. лева.

Категорията на 100-те фирми, касирани по изменение на нетните приходи от продажби за периода 2009/2010 година, оглави от Трейшън Клифс Голф енд Спа Резорт (услуги) от впечатляващите 7 699%, на 20.12 млн. лева.

Втората позиция е за Българска Енергетика (управление) със също изключителния ръст от 2 222%, на 33.62 млн. лева.

Динамо Севлиево (промишленост) е дружеството, което допълва челната тройка в категорията. Покачването в случая е от 2 011%, до 2.36 млн. лева.

Орифлейм България (търговия) пък стана първа, сред стоте фирми, класирани по максимална величина на печалбата на 100 лв. собствен капитал. В случая тя е 15 400 лева, при 770 хил. лв. положителен финансов резултат за 2010 година. Нетните й приходи от продажба за миналата година са в размер на 19.26 млн. лева.

Силвър Дей (промишленост) се нареди на второ място с 2 200 лева печалба на 100 лв. собствен капитал. Годишната нетна печалба на компанията за 2010 г. е 22 хил. лева, при 197 хил. лева нетни продажби.

Унивег България (услуги) е трета в категорията с 2 117.86 лв. печалба на 100 лв. собствен капитал. Компанията приключи 2010-а с 593 хил. лв. нетна печалба, при 12.59 млн. лева нетни продажби.

Специалната част в Топ 100 на БТПП за 2010 г. за малкия бизнес в страната ни, тази година се оглави от дружеството Дъбрава-99 (промишленост). Тази категория подрежда 50 фирми с приходи от продажби до 3.9 млн. лева, класирани по изменението им на годишна база. Промяната при Дъбрава-99 в случая е от 46 900%, ная 1.41 млн. лева.

Орфей - ДВ (услуги) е на второ място с ръст от 21 700%, на 218 хил. лева, а трето е дружеството Сьонмез Интернешънъл (промишленост) - 5 723% покачване и 3.09 млн. лв. нетни продажби.

Обобщените данни на БТПП за класацията показват, че представителите на три сектора от българската икономика са увеличили присъствието си в рейтинга за 2010 година. Това са търговията (покачване от 33 на 36% участие), промишлеността (от 17 на 26%) и управление (от 5 на 6%). Със спад на участници са секторите на строителството (от 19% на 9 на сто), услугите (от 21 на 20% и селското стопанство (от 5 на 4%).

Тазгодишното издание на класацията затвърди за пореден път факта, че трябва да се обърне сериозно внимание върху стимулирането на стопанския живот в Северозападна България, който регион за втора поредна година има едва 4% присъствие в Топ 100 на БТПП. Публичната компания Енемона е начело в региона по приходи от продажби в размер на 189.93 млн. лева.

С най-голямо участие са фирмите от Югозападна България (52% за 2009 г. на 55% за 2010 г.). Тук начело по нетни продажби за региона е поставена компанията Лукойл България (3.33 млрд. лева.

Втората най-многобройна група в класацията са представителите от Североизточна България, която тежест обаче намалява на годишна база от 17 на 15%. Солвей Соди е начело по нетни продажби за 2010 г. от 327.85 млн. лева.

Ръст има на фирмите-участници от Северен Централен район - от 5 на 8%, където Идеал Стандарт Видима води в региона по реализирани продажби от 386.9 млн. лева.

Понижение има при представителите на Югоизточна България (от 12 на 11%), където логично Лукойл Нефтохим Бургас е лидер по нетни продажби за 2010 г. в размер на 5.35 млрд. лева.

Голям спад в тазгодишното издание на класацията има и при представителите от Южен Централен район (от 11 на 7%). КЦМ тук е лидер в района по размер на нетните продажби за миналата година - 525.84 млн. лева.

Това е 13-та поред класация на БТПП, в която палатата отличава най-добрите компании в България, според показателите им в отделните категории.

Сн.: Цветан Симеонов, председател на БТПП

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Наблюдател
# 0
08:09 | 14 September 2011
Прочетох коментарите и не мога да не се съглася с мнението на учуден - наистина в класацията има много неточности, иначе те не са инвестиционни фондове, а са холдингови структури, а на повечето от тях приходите им са финансови - най-вече от лихви и дивиденти. Има какво да се желае от БТПП, за да направят класацията си представителна, като да обособят компаниите по структура...
УЧУДЕН
# 1
17:09 | 13 September 2011
Значи, тези на първите места не са работещи фирми, защото не печелят от продажби и оборот, а са като инвестиционни фондове и печелят от акциите си в други фирми. Тогава тази класация е некоректна. Една банка или инвестиционен фонд може да е спечелил повече, но не участва само защото не се води фирма или холдинг?!?
Дивиденти
# 2
16:09 | 13 September 2011
Приходите от продажби са 200 хиляди, но освен тях имат финансови постъпления и най-вече от дивиденти - "Положителният резултат се дължи най-вече на приходите от дивиденти, които групата е получила през 2010 година в размер на 5.84 млн. лева. Същите се свиват за година с 6.06%". Това е причината.
УЧУДЕН
# 3
16:09 | 13 September 2011
Някой да ми обясни кака правиш продажби за 200 000 лв. и печалба 6 милиона? Защото другия случай ми е ясен: "Годишната нетна печалба за 2010 г. е 22 000 лева, при 197 000 лева нетни продажби.".. Но как при нетни продажби за 200 000 лв. правиш печалба 6 милиона - това не го разбирам!!!!
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 668.870 0.00%
  • BGREIT 113.620 0.00%
  • BGTR30 547.640 0.00%
  • BGBX40 131.370 0.00%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1795 1.1795
  • GBP/USD 1.3217 1.3218
  • USD/JPY 114.1100 114.1220
  • USD/CHF 0.9885 0.9887
  • USD/CAD 1.2765 1.2766
  • AUD/USD 0.7566 0.7567
  • USD/BGN 1.6581 1.6584
Ask Bid
  • DOW JONES 23356.28 23360.28
  • S&P500 2578.02 2578.52
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5317.62 5319.62
  • DAX 12994.09 12996.09
  • FTSE 100 7380.81 7382.31
  • ПЕТРОЛ 56.70 56.77
  • ЗЛАТО 1293.48 1293.98
  • СРЕБРО 17.27 17.30

Видео