Ежедневно по телевизията се излъчват хиляди реклами. Запитвали ли сте се колко заплащат тези компании за тв спотовете си? Проверка на Profit.bg установи, че можете да рекламирате, както за 100 лв., така и за 10 хил. лв. за 30-секунден клип.

Най-скъпо, естествено, е в националните телевизии. В bTV повторението на Шоуто на Слави “върви” по 1045 лв., а вечерното шоу е 6300 лв. Вечерните новини са от 4930 до 7540 лв., а „Комиците“ и стартиращия утре Survivor са, респективно, по 8625 и 9775 лв.

В Нова ТВ цените са от 670 лв. за предаването на Милен Цветков, през 1600 лв. за Сделка или не и до 3100 лв. и 3900 лв. за Календар и сериала Лас Вегас.

Вчера стартира дългоочакваното реалити шоу Big Brother с неговата 4-та серия, където 30-секунден спот е 7500 лв. Телевизията обаче предлага и пакети от 128 и 300 спота по време на излъчванията от “Мястото” за скромните суми от 150 и 350 хил. лв.

Prime time времето за реклама в Канал 1 е от 3000 до 5400 лв. за 30 секунди, докато Шоуто на Азис по TV 2 ще ви струва 2500 лв.

Далеч по-скромни са тарифите в останалите телевизии, сочат данните от сайтовете им. В BBT сутрешната реклама е 80 лв., а дневната – 120 лв. В най-гледаното време един спот е 350 лв., докато в GTV е малко по-скъпо (400 лв.)

Рекламата в Диема по време на предаванията на Премиър Лийг са с цена 350 лв., докато сериалът Женени с деца е 300 лв. Мачовете от Чемпиъншип по Ринг са 220 лв., докато рекламата по време на предаванията от Евролигата (баскетбол) са за 160 лв.

Специалисти от сектора споделиха, че “сумата, заделена от компанията, определя и нейната стратегия”. Все пак, заключиха оттам, “най- успешна е рекламата микс – телевизионен спот + интернет, билборд, радио или преса“.