Общо 4 638 нови леки автомобила са закупени в България за първото тримесечие на 2011 г., съобщиха за Profit.bg от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в страната.

Година по-рано продажбите на нови коли възлязоха на 3 956 броя, т.е. ръстът спрямо година по-рано е 17.24%.

Само за март са реализирани 1 816 броя, спрямо 1 358 за февруари и 1 464 за първия месец на годината.

№1 по продажби за първите три месеца на 2011 г. са Volkswagen с 567 броя, следвани от Toyota с 427 продажби и Ford с 414 сделки.

Марка 31.03.2011 г. 31.03.2010 г. 1 Volkswagen 567 331 2 Toyota 427 311 3 Ford 414 378 4 Peugeot 369 410 5 Dacia 354 330 6 Skoda 302 214 7 Opel 274 201 8 Citroen 252 248 9 Chevrolet 245 232 10 Renault 242 243 11 BMW 131 95 12 KIA 126 70 13 Nissan 119 139 14 Fiat 110 102 15 Mercedes 108 114 16 Audi 100 74

* Данни: ААП

В топ 5 попадат още Peugeot и Dacia, докато с над 100 продадени автомобила са общо 16 от марките, предлагани в България.

Припомняме, че за 2010 г. общо са реализирани 18 820 леки автомобила, спрямо 25 705 броя за 2009 г.

Продажбите на нови автобуси и камиони за първите три месеца на годината достигна 250 броя, спрямо 160 за година по-рано, докато сделките за нови мотоциклети са 62, срещу 20 по-малко за предходния период.