Дизайнерите разполагат с достатъчно средства, за да могат да превърнат обикновен магазин в музей, дворец, бункер или сюрреалистичен будоар. Това не винаги стимулира продажбите, но работи със сигурност за имиджа на марката.Forbes представя най-необикновените магазини в света:

Camper, Гранада, Испания

Магазинът на марката за обувки Camper в испанския Гранада е с много скромно по размер пространство (48 кв. м), но дизайнерите са създали нещо грандиозно, привлекателно и много динамично. Магазинът е в два цвята, червено и бяло, а използваните материали са с различна степен на пластичност: винил, дърво, боядисан алуминий, стъкло. Най-важното в този проект обаче е формата: всички стелажи, маси, пейки образуват единна скулптурна композиция. При тази организация на пространството, дори останало място в задната част на магазина за склад и мокро помещение.

Бутик Kelly Wearstler, Лос Анджелис, САЩ

Интериорът на първия бутик на талантливата дизайнерка в Лос Анджелис на Melrose Avenue е пълен със стари огледала, лъскав метал, мрамор, картини. Месинг, дърво, теракота, гипс, камък, пластмасови човешки фигури, крака, ръце, глави, торсове са обитатели на магазина и служат за манекени за бижута и дрехи. Отвън отново личи специфичният почерк на дизайнера: входът е овален с месингова топка, а дръжката на вратата е украсена с големи полускъпоценни камъни.

Магазин Coach, Токио, Япония

В първите си обекти компанията за кожени изделия подреждала стоката на дървени полици в почти библиотечен вид. Оттогава има повече от половин век, и гамата е разширена до бижута, бански и слънчеви очила. Екип от архитекти от нюйоркското бюрото OMA решава да възкреси старата идея за систематични рафтове и го прави в новия бутик на марката на известната търговска улица Omotesando в Токио.

Архитектите са трансформирали цялата фасада в голям прозорец, съставен от стъклени секции от 210 кутии , разположени като "рибена кост". Когато се гледа от улицата, може да хвърли един поглед на целия асортимент, като всеки обект има свой отделен прозорец. А когато погледнеш отвътре тази витрина става фон за стоките на търговските етажи и позволява на хората на оживения Omotesando да станат част от вътрешното пространство. Самите автори описват проекта си само с две думи - "логика и магия."

Bambini kids, Виена, Австрия

Виенският магазин на дизайнера на детска мода Денис Козутич е създаден по неговите впечатления от приказките на децата – от "Магьосникът от Оз" на футуристични утопии. Спомените го довели до създаването на фантастичен свят, в същото време романтичен и страшен, но и вълнуващ. В магазина липсват обичайните детски аксесоари, а дори и избраният цвят - сив в различни нюанси - е различен от обичайните за такива места розово или синьо. Атмосферата на приказка се пресъздава от сюрреалистични обекти – монолитен корниз, карамел и круши, както и мека мебел във формата на банани, ягоди, лимони и сливи.

Магазин Paul Smith, Лондон, Великобритания

Интериорът на магазина е въплъщение на съвременния британски ексцентричен вкус - много оживен, изненадващ и безразсъден. Стълбището е боядисано в кобалтово синьо и украсено с розови райета, един пасаж между залите е в ярко зелено, а стената в отдела за дамските обувки е покрита с 30000 рибешки кости!

Concept Store Nevsky, Санкт Петербург, Русия

Тук са изложени различни марки дрехи - Fendi и Chanel, както и една книжарница, магазин за цветя, джаджи и музикални системи и шоурум. Търговската зала е като галерия на модерното изкуство и се намира в преустроен склад: в резултат бетонните стени са оставени както са били, с извадени кабели, има прожектори на тавана, както и метал. На този фон са разположени манекени и бели дизайнерски мебели.

MCQ, Лондон, Великобритания

Магазинът е построен от контрасти: бетонов кофраж контрастира с луксозно кадифе и кожа, слонова кост на пода до необработено дърво, стени, боядисани с вар стоят рамо до рамо със скъпоценни ръчно резбовани дървени детайли, а част от стените са покрити с японски лак. И всичко това умишлено – бутикът пресъздава будоар, допълнен с футуристични високотехнологични неща като огледала, с които да общувате с жестове и които предлагат на посетителите да разглеждат и премерят виртуално почти цялата колекция, да направят снимка на себе си в тези дрехи, а след това споделят с приятели чрез социалните .

8

HIT Gallery, Хонконг

Магазинът има на пръв поглед ясен симетричен план, с енфилада от пет арки, един основен доминиращ цвят в класическото черно и бяло . В действителност, на пода вместо обичайната шахматна дъска има широка рибена кост, напомняща на дворците и площадите от XVI век в Италия, и тяхната честота на поява в малкото пространство дава усещане за нереалност. Цветът на стените също не е банален: синьо-зелено. И накрая, в самия център на пространството са поставени два големи манекена, като сфинксове, замръзнали по средата между научната фантастика и археологията.

Chanel, на авеню Монтен, Париж, Франция

Гуру в създаването на луксозни магазини, Питър Марино отдавна обзавежда бутиците Chanel по целия свят. На авеню Монтен, той е създал истински театър. Във всяка стая има антики и специално поръчани произведения на модерното изкуство. Всичко е много величествено- високото двуетажно пространство на магазина, полилеи от планински кристал, старата камина, дългите килими и позлата навсякъде.

Atolye Mariposa, Istanbul

Bohemski[t, артистична квартал Cihangir е идеалният дом заartistiqni[ Atölye Mariposa. Витрината на бутика не може да остане незабелязана с нейните порцеланови чаши за чай, закачливи рокли с дантелени детайли, сладки флорални рокли и викториански покривки за легло, заедно с декоративен текстил, антикварни предмети и мебели.