Продажбите на нови автомобили със 7-годишен минимум

1920
Продажбите на нови автомобили със 7-годишен минимум

Пазарът на нови автомобили у нас се сви с 42.7% през първото тримесечие на 2010 г., сочат данни на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България, предоставени на Profit.bg.

За периода 1 януари - 31 март у нас са реализирани 4116 нови автомобила, спрямо 7188 броя за година по-рано и 15224 броя за рекордната 2008 г.

Само през март продажбите на леки коли са 1478, спрямо 1318 за февруари и 1160 сделки през януари.

МаркаПродажбиПазарен дял
1Peugeot41010,36%
2Ford3789,56%
3Volkswagen3318,37%
4Dacia3308,34%
5Toyota3117,86%
6Citroen 2486,27%
7Renault2436,14%
8Chevrolet2325,86%
9Skoda2145,41%
10Opel2015,08%


На пазарът на леки автомобили лидер за първото тримесечие е Peugeot с 410 продажби, изпреварил Ford и Vokswagen. В топ 5 са още Dacia и Toyota, докато с над 100 реализирани нови коли могат да се похвалят 14 марки.

Най-печеливши спрямо същия период на 2009 г. са Renault (+3.69% пазарен дял), както и Peugeot и Chevrolet , добавили 3.26 и 3.11 на сто от пазара. Dacia завзе нови 2.51%, а Nissan - 1.16 на сто.

Марките от топ 10 заемат 73.25% от пазара за първите три месеца на 2010 г.

За периода у нас са реализирани още 42 мотоциклета и 160 камиона, спрямо 68 и 290 броя за сравнимия период на 2009 г.

Продажби на нови автомобили за периода януари - март

Период Продажби
20003084
20012797
20023060
20033460
20044806
20056872
20068974
200711756
200815224
20097188
20104116

Станете наш почитател във Facebook

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg