Марк Закърбърг обедня със 7.2 млрд. долара, след като редица компании изтеглиха рекламата си от мрежата от социални медии на Facebook Inc.

Акциите на Facebook поевтиняха с 8.3% в петък, което беше най-големият еднодневен спад от три месеца, след като Unilever - един от най-големите рекламодатели в света, се присъедини към други марки в бойкота на рекламите в социалната мрежа.

От Unilever обявиха, че ще спрат да плащат за реклама в приложенията на Facebook тази година.

Спадът в цената на акциите изтри 56 млрд. долара от пазарната стойност на Facebook и намали състоянието на Закърбърг до 82.3 млрд. долара, според индекса на милиардерите на Bloomberg.

Той също така падна с едно място в класацията на милиардерите и вече заема четвъртата позиция, след като беше изпреварен от шефа на Louis Vuitton Бернар Арно.

Редица компании - от Verizon Communications Inc. до Hershey Co, също спряха да рекламират в социалните медии, след засилващото се недоволство около това, че Facebook не успява да се справи с разпространението на словото на омразата и дезинформацията в платформата.

От Coca-Cola Co. обявиха, че спират платената реклама във всички социални медии най-малко за 30 дни.

Закърбърг реагира в петък, като обяви, че компанията ще обозначава всички предизборни постове с линк, подканящ потребителите да разгледат новия й центъра за предизборна информация.

Facebook също така разшири определението за слово на омразата, което е забранено, добавяйки клауза, с която се забраняват рекламите, в които се внушава, че населението от определена демографска група е опасно.

“Няма изключения за политици в нито една от мерките, които обявявам днес,” каза Закърбърг.