Facebook ще струва около 104 млрд. долара, когато днес дебютира на борсата при цена от 38 долара на акция, а почти сигурно е, че цената ще скочи след началото на търговията.

Това означава, че Facebook, компания с осемгодишна история, струва повече от някои от най-големите и най-успешните компании в света, които съществуват от десетилетия.

Дори някои от водещите технологични компании, които от десетилетия доминират в Силициевата долина, вече изостават по пазарна капитализация зад социалната мрежа.

Ето и по-интересните от тях:

Hewlett-Packard, която е един от най-големите производители на персонални компютри в света, е по-малка от Facebook. Пазарната й стойност е 44 млрд. долара, което е по-малко от половината от стойността на Facebook. HP също наскоро уволни около 25 000 служители.

Facebook е четири пъти по-голяма от Dell, друг гигант в производството на персонални компютри и сървъри. Dell има пазарна капитализация от около 26 млрд. долара.

Facebook вече е по-голяма и от Salesforce.com, компания, която малко или много има заслуга за революцията в облачните технологии. Пазарната стойност на Salesforce е едва около 20 млрд. долара.

Кафе веригата Starbucks, която буквално има по две кафенета на всеки ъгъл, също вече е по-малка по пазарна стойност от Facebook. Капитализацията на Starbucks е около 40 млрд. долара, по-малко от половината от тази на Facebook.

The New York Times, един от най-големите издатели в света, е прашинка в сравнение с Facebook. Споделянето изглежда е 105 пъти по-ценно от част от най-доброто съдържание в интернет. Пазарната стойност на The New York Times е малко над 1 млрд. долара.

Веригата магазини Target струва по-малко от половината от Facebook. Пазарната капитализация на Target е около 37 млрд. долара.

Facebook вече изпреварва с малко и Amazon, която е най-големият онлайн търговец в света. Пазарната стойност на Amazon е около 100 млрд. долара.

Disney струва около четири пети от стойността на Facebook. Собственикът на ESPN и редица други медии струва около 80 млрд. долара.

Facebook също така струва два пъти повече от eBay. Пазарната капитализация на eBay е около 50 млрд. долара.

Facebook струва 10 пъти колкото Nokia. Финландската компания, която е един от най-големите производители на мобилни телефони (не смартфони) в света, струва около 10 млрд. долара.