Нa изложението за потребителска електроника CES, което се проведе в Лас Вегас миналата седмица, за поредна година бяха представени редица наистина революционни продукти.

Срещу всеки успех обаче всъщност има десетки, а вероятно и стотици, устройства, услуги и приложения, които, грубо казано, никой не иска да вижда повече.

И тук не става дума само за стартъпи. Големите имена в технологичната индустрия също имат своите издънки и Fast Company прави списък с най-големите от тях.

Той е базиран на класацията на Prelaunch.com, платформа, представяща новопоявяващи се продукти. Озаглавена „Галерия на провалите“, тя включва най-големите издънки на технологичния сектор през последните 50 години.

Amazon Fire Phone

През 2014 г. Amazon пусна на пазара смартфон с 3D технология, с който искаше да надгради успеха на своите таблети Fire. Той имаше уникални функции, предназначени за верните на Amazon потребители, като X-Ray (софтуерна технология, която идентифицира актьори, песни и други обекти на екрана, както и любопитни факти) и специален инструмент за обслужване на клиенти.

Оказа се обаче, че тези лоялни клиенти на Amazon са също толкова лоялни към Apple и Samsung по отношение на смартфоните и в крайна сметка проектът на гиганта в електронната търговия за модерен смартфон се оказа пълен провал.

Необходими са средно 2000 идеи, за да направите търговски пробивИдеите, водещи до големи пробиви, често се разглеждат като мистерия или акт на спонтанно творчество. Те обаче може да се проектират

Twitterpeek

Много преди Илон Мъск да стане фактор в социалната платформа, Twitter реши да опита нещо различно. През 2009 г. тя се обедини с компанията за мобилни технологии Peek, за да създаде устройство, подобно на пейджър, което позволява на потребителите да изпращат и получават туитове. Цената му беше 100 долара, но за него се плащаше и такса от 8 долара на месец.

Потребителите бързо решиха, че предпочитат да използват телефоните си, отколкото да плащат, за да туитват и да носят допълнително устройство в джоба си.

iPod HiFi

Първият проект на Apple за домашна стереосистема живя едва 18 месеца. Тя имаше невероятно качество на звука и беше възхвалявана при появата си на пазара, но не беше особено преносимо устройство.

И когато на пазара започнаха да се появяват висококачествени преносими колонки на достъпни цени, технологичният гигант хвърли кърпата.

Технологии 2023: Енергия от термоядрен синтез, е-самолети, повече сигналРазлични технологии ще трасират развитието на света през следващата година, някои от които разкриват нови хоризонти пред човечеството

Дистанционното на Sony за Google TV

Като цяло планът е добър - модернизиране на всекидневната с помощта на удобно за потребителите устройство. Изпълнението? Не чак толкова.

Дали заради лош дизайн, или заради разногласия между двата технологични гиганта, това дистанционно управление с 88 бутона беше твърде сложно за повечето потребители, които дори не можеха да разберат как да сменят канала, посочва Fast Company.

Microsoft ZUNE

iPod на Apple беше на пазара от пет години, когато Microsoft реши да пусне свой собствен музикален плейър. Но още в първите си дни компанията навлезе тромаво, без особено иновативни идеи в рекламната кампания. И най-важното – каталогът на Zune не можеше да се сравнява с този, предлаган в iTunes.

Не на последно място, той изпревари времето си и започна да предлага абонаментна музикална услуга, вместо да се фокусира върху хората, които купуват сингли и свалят албуми, каквато беше практиката по това време.

Как създаденият от любов уиджет Locket стигна до App Store Awards 2022От стартирането си в самото начало на 2022 г., Locket има над 30 милиона регистрации

Nike Magneto

Nike знаеше, че клиентите ѝ, които спортуват, носят слънчеви очила, така че имаше смисъл да заложи на своя линия. И то иновативна.

Но иновациите са нож с две остриета, както става ясно от историята на Nike Magneto. С идеята, че едно от основните оплаквания на спортистите е, че очилата се изместват, когато се изпотят, компанията дава необичайно решение.

Единственият проблем е, че моделът включва магнити, които потребителите трябва да залепят на слепоочията си. Колкото и да е изненадващо, спортистите не приемат тази идея с ентусиазъм.

Nintendo VIRTUAL BOY

Триизмерният геймърски хедсет на Nintendo беше своеобразен предшественик на Meta Quest и други VR хедсети. Но компанията допусна почти всички възможни грешки, които можеше да допусне.

Цената на устройството значително надхвърляше възможностите на повечето фенове на Nintendo. В същото време 3D ефектите бяха, меко казано, не особено впечатляващи, а носенето на хедсета причиняваше болки във врата, гърба и очите на някои потребители.

След по-малко от година компанията осъзна грешката си, припомнят в заключение от Fast Company.