Банкок е най-посещаваната туристическа дестинация през миналата година, според ежегодния индекс Mastercard Destination Cities.

Столицата на Тайланд е привлякла 19.41 милиона посетители през 2016 г., изпреварвайки Лондон (19.06 милиона) и Париж (14.87 милиона). Броят на туристите и в трите града се очаква да нарасне с по между 4 и 5% през тази година.

Четвъртото място е за Дубай с 14.87 милиона посетители, а петото за Сингапур, който е бил посетен от 13.11 млн. души.

Челната десетка се оформя от Ню Йорк (12.7 милиона), Сеул (12.39 милиона), Куала Лумпур (11.28 милиона), Токио (11.15 милиона) и Истанбул (9.16 милиона).

Сред 10-те града най-голям ръст в посетителите през тази година се очаква да има в Токио – 12.2%.

Макар че Дубай се нарежда едва на четвърто място по брой на привлечените туристи, най-големият град в ОАЕ отчита най-големи приходи от посетители.

Градът привлича тълпи от туристи всяка година, благодарение на множеството атракции, от отлични музеи до най-високата сграда в света – небостъргачът Burj Khalifa. Репутацията на Дубай като столица на шопинга в Близкия изток обаче е едно от най-големите предимства на града.

В Дубай има над 70 мола, в това число и Dubai Mall - най-големия търговски комплекс по обща площ в света. Предвид всичките тези търговски площи, едва ли е изненада, че туристите, посещаващи Дубай, харчат толкова много.

През 2016 г. туристите са похарчили цели 28.5 млрд. долара в Дубай, като сумата се очаква да нарасне с над 10% тази година.

Ню Йорк и Лондон също са гиганти в търговията на дребно, но те изостават далеч зад Дубай през миналата година с похарчени там 17.02 и 16.09 млрд. долара, респективно, което отрежда второ място в класацията за Голямата ябълка и трето за английската столица.

От 2009 г. насам повече от половината от 132-а града, включени в индекса на Mastercard, отчитат ръст в разходите на посетителите, който съвпада или е по-голям от ръста на БВП.

Челната петица се оформя от Сингапур с 15.69 млрд долара разходи на туристите и Банкок с 14.08 млрд. долара.

По-нататък в класирането се нареждат Париж (12.03 млрд. долара), Токио (11.28 млрд. долара), Тайпе (9.91 млрд. долара), Сеул (9.38 млрд. долара) и Барселона (8.9 млрд. долара).

Лондон е единственият град от челната десетка, където похарчената сума през тази година се очаква да намалее (-4.6%).

В същото време, освен в Дубай, ръст от над 10% се очаква и за Банкок (10.9%).

В световен мащаб броят на посетителите във всичките 132 дестинации се е увеличил с 55.2% от 2009 г., изпреварвайки значително ръста на реалния БВП за същия период.

Градовете, отчитащи най-голям ръст, продължават да демонстрират важността Азиатско-тихоокеанския регион и Близкия изток да бъдат следени за евентуални бъдещи лидери сред най-посещаваните дестинации.

Най-голям ръст на посетителите в периода 2009-2016 г. отчита Осака – 24%. След това се нареждат Ченду (22.7%) и Коломбо (20.3%).

Повечето от най-посещаваните 20 града привличат посетители основно с цел туризъм, с изключение на Шанхай, до където близо половината (48.4%) от посетителите пътуват по работа. Общо 92.2% от посещаващите Куала Лумпур пък са там на почивка.

Индексът очертава различни категории на разходите, които показват как хората харчат парите си, когато посещават водещите 20 дестинации:

Храната, например, съставлява най-голям дял от разходите на хората, които посещават Истанбул (33.6%) и Прага (29.3%)

Хората харчат повече за шопинг, когато са в Сеул (56.5% от общите разходи), Лондон (46.7%), Осака (43.4%) и Токио (43.1%)

Нощувките може да се окажат най-големият разход при посещението на Париж (44.8%), Милано (40.4%) и Рим (40.4%)

На фона на ефективните транспортни системи, по-малко пари се харчат за придвижване в Лондон (4.3% от всички разходи), Сингапур (4.6%) и Хонконг (4.6%).