Какви са основните разходи у нас и в ЕС на едно домакинство

1503
Какви са основните разходи у нас и в ЕС на едно домакинство

© Unsplash

Доходите на населението в страната все още са най-ниските в целия ЕС. За какво обаче харчим основно парите си и какъв процент отнемат различните пера? Отговорът на този въпрос ни дава изследване на Европейския статистически институт за 2020 г.

Според него, домакинствата в България отделят 20.7 на сто от месечните си разходи за храна и безалкохолни напитки.

Това е и най-голямото перо в разходите на родните домакинства. За сравнение в Люксембург за това отделят едва 9.5 на сто от парите си.


Още 20% от разходите ни са свързани с дома ни, в това число заплащането на комуналните разходи (парно, ток, вода, газ и др.) и поддръжката на жилището ни.

Нови 11.7 на сто от разходите ни са свързвани с транспорт, а съответно 7.5 и 7.2 на сто отделяме за развлечение и култура, както и здравеопазване.

За покупката на други продукти и услуги заделяме 6.8% от всичките ни месечни разходи, докато алкохолните напитки и цигарите съставляват 5.7 на сто от изразходваните средства за месеца.

Малко над 5% от разходите на българските домакинства са към мобилните оператори и обзавеждане на жилището, докато за хотели и ресторанти харчим по 4.9% от парите ни.

Най-малко средства населението у нас отделя за облекло и обувки (3.2 на сто), както и образование (едва 1.3% от всичките си разходи).

Как е в ЕС?

Най-скъпо в ЕС заплащат за комуналните си разходи, които съставляват 25.7 на сто от всички изразходвани средства на едно домакинство.

По-високите доходи успяват да намалят разходите за храна до 14.8%, спрямо 20 на сто за у нас, докато нови 11.6 и 11.5 на сто отиват за транспорт и други стоки и услуги.

В ЕС се харчи малко повече, отколкото у нас за забавления и култура (7.6%) и обзавеждане на жилището и хотели и ресторанти (по 6%).

Здравеопазването отнема 4.6 на сто от всички разходи, докато за алкохол и цигари се отделя по 4.2 на сто.

Най-малка част от месечните разноски на населението в ЕС отива за дрехи и обувки (4.1%), комуникация (2.6 на сто) и образование (0.9%).

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg