Онлайн пазаруването продължава да увеличава своя дял в държавите от ЕС, става ясно от данни на Евростат.

Затварянето на голям процент от бизнесите в търговските центрове по време на пандемията от COVID-19 може да оказва все по-голяма роля за нарастването на онлайн продажбите, констатират от Европейската статистическа служба.

През последните 12 месеца 89% от хората в ЕС са имали достъп до интернет, като от тях 72 на сто са пазарували стоки или ползвали услуги, предлагани онлайн.

Онлайн пазаруването нараства с 4 процентни пункта спрямо 2019 г. в рамките на ЕС, както и с 10 процентни пункта спрямо 5 години по-рано.

Най-голям дял на онлайн пазаруването се отчита в Нидерландия (91%), Дания (90%), Германия (87%), Швеция (86%) и Ирландия (81%).

Най-малък е този дял в България (42%), Румъния (45%) и Италия (49%, като данните за страната са за 2019 г.

В последните 5 години най-силен ръст се отчита в Румъния (+27 пр. пункта), Чехия и Хърватия (+25 процентни пункта), както и в Унгария (+23 процентни пункта).

Какво се купува най-често?

Над 20 000 атрактивни предложения в зимното издание на CRAZY DAYS на eMAGОт днес, 16 февруари (вторник), на eMAG започват четири поредни CRAZY DAYS с атрактивни предложения и отстъпки

Най-често купуваме дрехи, обувки и аксесоари (64%), филми или стрийминг услуги (32%), храна от ресторанти и кетъринг услуги (29%), мебели (28%), козметични и продукти (27%), книги, вестници и списания (27%), компютри, лаптопи и мобилни телефони (26%) и др.