Четирите най-големи компании за продажби на дребно в света запазват позициите си в изследването на Deloitte за 2015 г.

Но придобиванията и промените във валутните курсове са разместили останалите позиции в топ десет. Wal-Mart продължава дългогодишната си доминация като най-голямата компания за продажби на дребно в света с приходи от 482.130 млрд. долара. Приходите й леко са намалели през 2015 г. заради неблагоприятните промени на валутния курс, по-ниските цени на бензина и затварянето на някои магазини, включително решението за закриване на Walmart Express.

Въпреки че продажбите в някои магазини на Costco се увеличиха значително на фона на константната валутна база, общите продажби на компанията са нараснали само с 3.2% през 2015 г. заради по-ниските цени на бензина и слабите чуждестранни валути. Приходите от 116.119 млрд. долара обаче са достатъчни Costco да запази второто си място.

Ниските цени на бензина са се отразили негативно и на продажбите на Kroger, която постига приходи от 109.830 млн. долара. Веригата супермаркети продължи с придобиванията, като купи Roundy’s през декември 2015 г. Приходите на компанията през 2015 г. са се увеличили с 1.3%, което я поставя на трето място в класацията на Deloitte.

Shwarz остава на четвърто място със силен растеж през 2015 г. и приходи от 94.448 млрд. долара, въпреки последиците от слабото евро върху доларовите й продажби. Компанията е увеличила приходите си в 8.1% през 2015 г.

Walgreens и Alliance Boots финализираха втората част от процеса на сливането си през декември 2014 г., създавайки Walgreens Boots Alliance, петата най-голяма компания за продажби на дребно в света с приходи от 89.631 млрд. долара. Новата глобална компания се състои от Walgreens, най-голямата фармацевтична компания в САЩ, Boots, лидер на фармацевтичния пазар в Европа, и Alliance Healthcare, водеща компания в света за продажби на едро.

Силният растеж на всички филиали и силният долар спрямо еврото изтласкват Home Depot до шестото място в класацията с приходи от 88.519 млрд. долара. Продължаващото възстановяване на пазара на жилищата в САЩ е помогнал за увеличаването на доходите на компанията с 6.4% през 2015 г.

Carrefour записва повишение с 3.1% на приходите си от продажби на дребно, което бележи четвърта поредна година на увеличаване на продажбите на органични храни ва компанията. Приходите й през 2015 г. са достигнали 84.856 млрд. долара.

Агресивното разширяване на Aldi във Великобритания, Австралия и САЩ е допринесло за повишаването с двуцифрено число на приходите на веригата магазини. Те са достигнали 82.164 млрд. долара.

2015 г. е отбелязала сериозни промени за Tesco, която продължи да разпродава страничния си бизнес, включително Homeplus в Южна Корея през октомври 2015 г. В резултат на това компанията се срива от пето на девето място в класацията, но се връща към печалба благодарение на подобряването на конкурентноспособността си на британския пазар. Нейните приходи достигат 81.019 млрд. долара през 2015 г.

Amazon продължава възхода си, като се присъединява към топ 10 за първи път през 2015 г. Най-голямата компания за електронна търговия в света беше на 186-о място през 2000 г., когато за първи път попадна в топ 250. Но благодарение на постоянния поток от нови продукти и услуги Amazon регистрира двуцифрен растеж след създаването си през 1994 г. Приходите й за 2015 г. достигат 79.268 млрд. долара.

Германската верига магазини Metro изпада от топ 10 през 2015 г. с ускоряването на процесите по трансформация на компанията. Едно от големите събития беше продажбата на Galeria Kaufhof на Hudson’s Bay Company през септември 2015 г. От края на 2014 г. Metro Cash & Carry, най-големият отдел на компанията, разпродаде бизнеса си с търговия на едро в Дания, Гърция и Виетнам. През март 2016 г. компанията обяви, че ще се раздели на две публични компании – една, фокусирана върху потребителската електроника, и друга – върху продажбите на едро и бизнеса с хранителни продукти.

Приходите от продажби на дребно на компаниите в топ 250 са надхвърлили 4.3 трилиона долара през 2015 г. За да се присъединят към топ 250 през 2015 г., компаниите е трябвало да имат приходи от поне 3.5 млрд. долара. Това е по-малко, отколкото резултатите в топ 250 през 2014 г. и се дължи главно на трайното обезценяване на повечето валути спрямо американския долар. 19 от компаниите в топ 250 са надхвърлили прага от 50 млрд. долара приходи от търговия на дребно през 2015 г., а 67 компании са имали приходи под 5 млрд. долара.