На фона на нарастващото напрежение с приближаването на церемонията по раздаването на Оскарите в неделя, един филм вече спечели бокс офиса - „Ла Ла Ленд“.

Модерният мюзикъл, режисиран от Деймиън Чазел, спечели 340.5 млн. долара от глобални продажби на билети - близо два пъти повече от втория най-касов филм „Първи контакт“, който е постигнал приходи от 195.3 млн. долара. Резултатът на „Ла Ла Ленд“ е още по-впечатляващ предвид бюджета му от едва 30 млн. долара.

Деветте ленти, номинирани в категорията за най-добър филм, са спечелили общо 1.1 млрд. долара от продажби на билети в цял свят, като четири от тях са прехвърлили границата от 100 млн. долара. Всички филми са избили бюджета си в бокс офиса, което показва, че понякога фаворитите на критиката могат да бъдат и фаворити на публиката.

„Ла Ла Ленд“, който е сниман в продължение на шест години, разказва историята на млад музикант (в ролята Райън Гослинг) и на начинаеща актриса (Ема Стоун), които преследват мечтите си и се влюбват, докато пеят, танцуват, а Гослинг и свири на пиано на големия екран.

На трето място сред най-доходоносните филми, номинирани за Оскар, е „Възражение по съвест“ със 174.8 млн. долара. Добрите резултати на лентата в бокс офиса бележат завръщането на режисьора Мел Гибсън. „Скрити числа“ е на четвърто място по приходи в цял свят, но на първо в американския бокс офис.

Филмът на режисьора Тиодор Мелфи за забравени чернокожи математички в НАСА е постигнал приходи от 164.5 млн. долара в цял свят, от които 144.2 млн. долара са спечелени в САЩ.

Forbes отбелязва, че успехът на филма в бокс офиса е по-важен, отколкото номинацията за Оскар, защото доказва, че филмите с цветнокожи жени в главната роля, разказващи за важни исторически събития, могат да печелят милиони. Бюджетът му от 25 млн. долара показва, че филмът вероятно вече е излязъл на печалба.

Петото място е за „Лъв: Стъпки към дома“с приходи от 76.3 млн. долара в бокс офиса, на шесто място е „Прегради“ с приходи от 57.1 млн. долара, а топ девет се допълва от „Манчестър до морето“ с приходи от 47.25 млн. долара, „На всяка цена“ с приходи от 27 млн. долара и „Лунна светлина“ с 21.4 млн. долара.

Остава да видим дали членовете на Киноакадемията също ще възнаградят фаворитите в бокс офиса. Към днешна дата залагащите в интернет дават шанс 4:1 на „Ла Ла Ленд“ за спечелване на Оскар за най-добър филм.