Луксозните марки по света отчитат големи загуби през 2020 г. заради коронакризата.

Спадът в продажбите при част от тях е повече от 50 процента за първите шест месеца на настоящата година, според Women's Wear Daily.

Продажбите на британската модна къща Burberry са паднали с 48.4% за първата половина на годината.

Създадената през 1856 г. компания беше принудена да съкрати 5% от служителите си главно във Великобритания.

На пазар за лукс: Онлайн търговията преживява бум и в най-високия сегментМасовите платформи за онлайн пазаруване не са единствените, които се възползваха от ръста на дистанционните покупки около празниците

Американският моден гигант Guess регистрира сериозен спад на оборота.

За тримесечие той е 260 милиона долара вместо 536 милиона долара през същия период на 2019 г.

Марката е създадена през 1981 г. в Лос Анджелис.

Продажбите на френския гиганг Kering, под чиято шапка са Gucci, Saint Laurent и Bottega Veneta, намаляват с 16.4 процента.

Международната компания, създадена през 1963 г., е със седалище в Париж.

Най-голяма загуба за първата половина на 2020 г. обаче отчита най-скъпата луксозна марка – LVMH.

Това е френска транснационална компания, известна с търговските марки Louis Vuitton, Givenchy, Guerlain, Chaumet, Moët & Chandon, Hennessy и други.

Само чистата печалба на Louis Vuitton е паднала с 84%, в сравнение със същия период на миналата година.

При по-ниско бюджетните марки също се отчитат сериозен спад в продажбите.

Само за три месеца гигантът за спортни стоки Nike губи 790 милиона долара.

Основаната на 25 януари 1964 г. компания е базирана в американския щат Орегон.

Най-голямата в Европа търговска мрежа за продажби на дрехи на дребно H&M отчита 57% спад в продажбите, заради което се наложи да закрие 170 магазина в Европа.

Тя е основана на 4 октомври 1947 г., а днес седалището й е в Стокхолм.