Основателите на тези компании първо са се сблъсквали с насмешка, когато са споделили идеите си. Понякога обаче фирми, за които всички си мислят, че никога няма да успеят, се превръщат в бизнеси за милиарди.

Тони Хайс, например, първоначално бил скептичен относно успеха на компанията, на която станал шеф - Zappos. Тя продавал обувки онлайн. „Че кой ще си купи обувки, които не може да пробва?" мислел си Тони. През 2009 компанията бе продадена на Amazon за 888 милиона долара!

Вижте 10 налудничави идеи, които са се превърнали в бизнеси за милиарди:

Twitter

Какво прави Twitter? Всъщност, нищо особено. Мрежата позволява на хората да публикуват съобщения от не повече от 140 символа и да четат тези, написани от други.

В началото много хора са били скептични, че тази идея ще има успех. Днес, 4 години след стартирането й, в света се изпращат по 750 такива съобщения в секунда. Мрежата се използва и от много звезди и мнозина са се регистрирали, само за да видят какви ще напише Аштън Кътчър.

FarmVille

FarmVille е приложение във Facebook, благодарение на което хора, които не са виждали мотика на живо, могат да гледат ферма, да култивират посеви и да се грижат за животни.

Чудите се на кой ще му се занимава с това? Ами на около 80 милиона души.

Фермата е разработена от компания Zynga Game Network. Играта е толкова популярна, че New York Times писа статия за това как тя води до пристрастяване. В статията се цитира бременна жена, която помолила съпруга си да й направи нещо за ядене, но той отказал, защото за него било по-важно да си обере виртуалната градина!

Pet Rock

Гениалната идея да продава камък в кутия, който да служи за домашен любимец хрумнала на 38-годишния рекламен шеф Гари Дал, след като чул оплаквания на много негови познати от домашните им любимци.

Първоначално той го казал на шега. После обаче написал упътване за грижата за „домашния любимец", който според него бил идеален и евтин компаньон.

Той слагал камъните в картонени къщички, в които имало дупки (за да дишат) и сламени легла (за да им е удобно).

Дал изложил „изобретението" си на фестивал на подаръците през 1975 и идеята била харесана от веригата магазини Neiman Marcus, а Newsweek написали статия за него. Един такъв домашен любимец струвал 3.95 долара, а 1.5 милиона души си го купили.

Виртуалните продукти

Във времена на криза е учудващо колко много хора харчат реални пари за виртуални стоки. През 2009 един на всеки 9 потребители в интернет е купил виртуална стока на средна стойност 90 долара.

Миналата година проходите от продажба на виртуални стоки в света са на стойност 10 милиарда долара.

Когато Second Life бе създаден през 2003, в света започна живот една цяла виртуална икономика. В Second Life хората си комуникират чрез аватари и водят измислен живот. Най-добре се продават модните артикули и по-специално обувките.

Zappos

Компанията (на стойност 1 милиард долара) продава обувки онлайн и в известна с това, че можеш лесно да върнеш стока, а и се предлагат трудни за намиране модели и номера.

Crocs

Планът да залеят света с грозни обувки дошъл в главата на трима приятели от Болдър, Колорадо, през 90-те години. Докато били на почивка във Флорида им хрумнало, че в удобните обувки от спа центровете имат много потенциал. Те купили компанията, която ги произвежда - Foam Creations от Квебек и така си осигурили правото да правят обувките, известни днес като Crocs.

Те са предпочитани най-вече от хора, които трябва да прекарват голяма част от деня прави, а и се чистят лесно.

През 2006, когато компанията стана публична, продажбите бяха на стойност 350 млн. долара.

Amazon.com

Когато през 1994 Джеф Безос подхвърлил идеята за магазин в интернет, това звучало напълно налудничаво. Тъй като книгите били лесни за транспортиране, а и винаги са се търсили, Безос започнал бизнеса с книги. През 1999 той е обявен за Бизнесмен на годината от списание People.

Днес в Amazon.com влизат по 65 милиона души на месец.

FedEx

Идеята за FedEx се родила през 1965 година, когато студентът по икономика в Йейл Фред Смит я описал в писмена работа. Планът бил да се предлага превоз в рамките на 24 часа за по-специални пратки, като лекарства и електроника. Смит днес не може да си спомни каква оценка са му писали, но казва, че предполага, че е някъде около обичайното му „C" (добър 4 по българските стандарти).

Идеята на Смит обаче била наистина гениална. В банка Merrill Lynch дори ползват куриерската фирма за изпращане на документи между отделните етажи!

FreshDirect

Компанията е основана през 1999 в Манхатън и продава хранителни продукти онлайн. Възниква въпросът дали компанията се е появила, защото нюйоркчани прекалено ги мързи или нюйоркчани са станали прекланяне мързеливи, защото компании като тази им доставят всичко у дома?

Roomba

Това е нещо средно между робот и прахосмукачка. Изработено е от Техническия университет в Масачузетс. Роботът чисти сам, като избягва живи предмети и други препятствия по пътя си.