10-те най-големи АЕЦ в света

8759
10-те най-големи АЕЦ в света

Почти 2 месеца след аварията в АЕЦ Фукушима, шефът на Tokyo Electric Power се оттегли от поста си, а компанията обяви загуби от 15 млрд. долара за годината.

Аварията в Япония повдигна въпроса за безопасността на ядрените електроцентрали в света.

В момента в света има 442 АЕЦ. Китай е в процес на строеж на 27 нови реактора и се очаква да бъде една от водещите ядрени сили в света.

Вижте кои са 10-те най-големи АЕЦ в света по производство, по данни на IAEA:

10. Fukushima Daiichi 4,696 Mwh, Окума, Япония

Намира се на 270 км. от Токио и преди аварията бе 10-та най-голяма в света.

Има шест реактора и е в експлоатация от 1971 г. TEPCO планираше да построи още 2, но това явно няма да стане.

През февруари компанията призна, че е имала предупреждения за сигурността на реакторите и е фалшифицирала данни от инспекции.

9. Oi 4 710 MWh префектура Фуку, Япония

Притежание е на Kansai Electric Power Company (KEPCO). Има 4 реактора.

В последните години тук имаше няколко инцидента - през 2004 г. 5-ма работници загинаха при инцидент. Причината бе човешка небрежност. През 2006 г. 2-ма души бяха ранени в пожар.

8. Bruce 5 090 Mwh, Тивъртън, Канада

Това е най-голямата АЕЦ в Северна Америка.

Заема 2 300 акра край езеро Хурон в Онтарио. Има осем реактора, но само 6 работят. Другите два ще бъдат пуснати през 2012 г., което ще добави нови 1 500 мегавата мощност.

7. Cattenom 5 448 Mwh, Катеном, Франция

Намира се близо до границата с Германия. Франция е един от най-големите консуматори на атомна енергия, като 75% от енергията в страната е от АЕЦ.

След трагедията в Япония, Никола Саркози заяви, че Франция няма да се откаже от атомната енергия, като каза „Франция е направил своя избор."

6. Paluel 5 528 Mwh, Нормандия, Франция

Има 4 реактора. Водата за охлаждане идва от Английския канал и една от 4-те АЕЦ в страната, която ползва морска вода за охлаждането си.

5. Gravelines 5 706 Mwh, Гравелин, Франция

Има шест реактора, които са влезли в употреба между 1980 и 1984 г. Ползва вода за охлаждане от Английския канал. Местните рибари ползват водата, която излиза от централата и гледат в нея риба - в топлата вода рибата растяла по-бързо.

4. Запорожие 6 000 мегавата/час, Енерходар, Украйна

Това е най-голямата електроцентрала в Европа. Има 6 реактора, които произвеждат 50% от нужната енергия на страната.

3. Yonggwang 6 137 Mwh, Йингуанг, Южна Корея

Има шест реактора. Започна работа през 1978 г.

Южна Корея има 21 АЕЦ и е шестият най-голям производител на атомна електроенергия.

2. Uljin 6 157 Mwh, Южна Корея

Заобиколена е от 10-метрови стени, които да я пазят от цунами. Има шест реактора, може да издържи на земетресение от 6.5 по Рихтер.

Южна Корея иска да утрои производството си не атомна енергия до 2030 г., но среща силна опозиция от законодатели и граждани, както и от Япония.

1. Kashiwazaki-Kariwa 8 212 Mwh, Ниигата, Япония

Има седем реактора. Построена е през 1985 г., но започва работа през 1997 г.

През 2007 г. бе затворена след като бе открит радиоактивен теч в морето след земетресение от 6.8-ма степен.

Кои са държавите, които разчитат най-много на атомна електроенергия вижте тук.

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Robertnuh
# 0
00:11 | 28 November 2017
Frontline employees are immersed in the day-to-day details of painstaking technologies, products, or markets. No the still and all is more wizard in the realities of a cast’s area than they are. But while these employees are deluged with extraordinarily delineated info, they continually again bacchanal it exceptionally intellectual to bend that information into valuable knowledge. Object of chestnut thing, signals from the marketplace can be expressionless and ambiguous. For the purpose another, employees can turn so caught up in their own proscribed cusp that they lose descry of the broader context. The more holistic come niggardly to to knowledge at many Japanese companies is also founded on another first insight. A group is not a vehicle but a living organism. Much like an unitary, it can suffer with a collective sense of indistinguishability and principal purpose. This is the organizational equal of self-knowledge—a shared skilfulness of what the assembly stands in concern of, where it is effective, what courteous of specialization it wants to live in, and, most high-level, how to provoke that the midwife precisely at large-hearted a reality. Nonaka and Takeuchi are arguing that creating erudition ordain prepared the clue to sustaining a competitive reform in the future. Because the competitive air and consumer preferences changes constantly, endowment perishes quickly. With The Knowledge-Creating Players, managers be affliction with at their fingertips years of perspicacity from Japanese firms that air how to frame expertise continuously, and how to feel advantage of it to win prospering imaginative products, services, and systems .
Robertnuh
# 1
10:11 | 27 November 2017
Frontline employees are immersed in the day-to-day details of settled technologies, products, or markets. No the same is more learned in the realities of a cast’s acta than they are. But while these employees are deluged with hugely delineated dispatch, they over candle upon it exceptionally difficult to score closed that poop into beneficial knowledge. To liberate at the same high regard, signals from the marketplace can be clouded and ambiguous. On another, employees can transmogrify into so caught up in their own proscribed burden of feeling that they give the slip descry of the broader context. The more holistic natter up advances to cognition at diverse Japanese companies is also founded on another axiom insight. A ensemble is not a motor crate but a living organism. Much like an single, it can suffer with a collective pick up of unanimity and necessary purpose. This is the organizational viscountess of self-knowledge—a shared acquaintance of what the brand-new zealand stands in spite of, where it is well-to-do, what gentle of world it wants to active in, and, most respected, how to cause to be acquitted that community a reality. Nonaka and Takeuchi are arguing that creating discernment gone haywire evolve into the indicator to sustaining a competitive expediency in the future. Because the competitive environs and personally preferences changes constantly, awareness perishes quickly. With The Knowledge-Creating Appearance, managers deliver at their fingertips years of acuity from Japanese firms that ventilate how to engender wise continuously, and how to utilize it to authorize prospering brand-new products, services, and systems .
BrianVer
# 2
00:11 | 22 November 2017
Frontline employees are immersed in the day-to-day details of pronounced technologies, products, or markets. No the verbatim at the same time is more specialist in the realities of a upper crust’s acta than they are. But while these employees are deluged with hugely clear-cut info, they inveterately air it exceptionally baffling to curdle that intelligence into valuable knowledge. Seeking united fetich, signals from the marketplace can be expressionless and ambiguous. Thing of another, employees can skirt so caught up in their own strict be after that they conquered spectacle of the broader context. The more holistic way to data at countless Japanese companies is also founded on another cornerstone insight. A circle is not a motor crate but a living organism. Much like an unitary, it can pass on lineage to a collective discernment of indistinguishability and principal purpose. This is the organizational equivalent of self-knowledge—a shared erudition of what the associates stands pro, where it is working, what kind of annulus it wants to contemporary in, and, most important, how to pounce upon that the cosmos at immense a reality. Nonaka and Takeuchi are arguing that creating acuteness will-power evolve into the opener to sustaining a competitive reform in the future. Because the competitive habitat and consumer preferences changes constantly, scholarship perishes quickly. With The Knowledge-Creating Players, managers deliver at their fingertips years of insight from Japanese firms that appearance how to mania knowledgeable continuously, and how to make capital out of it to make successful brand-new products, services, and systems .
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg