10-те най-трагични корабокрушения

22496
10-те най-трагични корабокрушения

Всички знаят за историята на Титаник, но всъщност, жертвите при него се равняват само на една трета от тези на най-голямата трагедия с невоенен кораб в историята.

Има още две големи корабокрушения, които надминават Титаник по брой жертви и това е без да борим военни кораби.

Вижте 10 от най-ужасните корабокрушения на всички времена:

Кораб Wilhelm Gustloff: най-голям брой жертви в историята

През януари 1845 година този германски кораб е ударен три пъти от торпедо в Балтийско море, докато евакуира цивилни и военен персонал, сред които официални лица от нацистите. Корабът потъва за по-малко от 45 минути, заедно с около 9 400 души на борда.

Кораб Doña Paz: най-много жертви на невоенен кораб

Филипинският ферибот потъва след сблъсък с кораб през декември 1987 г.

Жертвите са около 4 375 души. За трагедията допринася не само това, че повечето пътници спят по време на сблъсъка, а и че другият кораб – Vector e превозвал 8800 барела гориво. В резултат на сблъсъка на двата кораба избухва пожар, който обхваща и водата около тях.

Спасителните жилетки на ферибота са били заключени и хората са скачали в горящите, пълни с акули води на океана в опит да се спасят.

Кораб Lusitania: потъва за 18 минути

Британският лайнер пътува между Ливърпул, Англия и Ню Йорк, като минава през Ирландия.

На 7 май 1915 година, по време на Първата световна война, корабът е ударен от немско торпедо и потъва за рекордните 18 минути.

Умират 1 198 от 1959 души на борда, 761 се спасяват.

Кораб Lancastria: най-много жертви на британски кораб

Британският лайнер потъва по време на Втората световна война, през 1940 година. Умират 4 000 души. Това е инцидентът с най-много жертви за Великобритания по време на войната.

Кораб Empress of Ireland: най-много жертви в канадската история

Канадският лайнер се сблъсква в норвежки кораб и потъва на 29 май 1914 г. Умират 1 012 души (840 пътници, 172 екипаж). Сблъсъкът става в гъста мъгла. Хората в долната част на кораба са се удавили веднага.

Корабът потъва толкова бързо, че не са успели да извадят спасителните жилетки, за това само 465 души оцеляват.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Калоян
# 0
12:05 | 12 May 2012
хахах след като натисна "Reload this page" глупавият ви сайт ми поства коментара още веднъж , що за глупост е това ?
Калоян
# 1
12:05 | 12 May 2012
хахах след като натисна "Reload this page" глупавият ви сайт ми поства коментара още веднъж , що за глупост е това ?
Калоян
# 2
12:05 | 12 May 2012
Титаник: най-известна трагедия Много от спасителните лодки (които не са били достатъчни за всички) имало е ЕДНА ЕДИНСТВЕНА спасителна лодка на кораба и тя е била за красота .Кораба се е считал за "непотопяем" затова и не е имало спасителни лодки а то не е било и задължително по това време .След трагедията се подпосва конвенция която задължава на борда на всеки кораб да има сласителни лодки за 100% от капацитета на кораба .И предният коментар е много верен .Грубите грешки стават доста .....
Калоян
# 3
12:05 | 12 May 2012
Титаник: най-известна трагедия Много от спасителните лодки (които не са били достатъчни за всички) имало е ЕДНА ЕДИНСТВЕНА спасителна лодка на кораба и тя е била за красота .Кораба се е считал за "непотопяем" затова и не е имало спасителни лодки а то не е било и задължително по това време .След трагедията се подпосва конвенция която задължава на борда на всеки кораб да има сласителни лодки за 100% от капацитета на кораба .И предният коментар е много верен .Грубите грешки стават доста .....
Калоян
# 4
12:05 | 12 May 2012
Титаник: най-известна трагедия Много от спасителните лодки (които не са били достатъчни за всички) имало е ЕДНА ЕДИНСТВЕНА спасителна лодка на кораба и тя е била за красота .Кораба се е считал за "непотопяем" затова и не е имало спасителни лодки а то не е било и задължително по това време .След трагедията се подпосва конвенция която задължава на борда на всеки кораб да има сласителни лодки за 100% от капацитета на кораба .И предният коментар е много верен .Грубите грешки стават доста .....
Калоян
# 5
12:05 | 12 May 2012
Титаник: най-известна трагедия Много от спасителните лодки (които не са били достатъчни за всички) имало е ЕДНА ЕДИНСТВЕНА спасителна лодка на кораба и тя е била за красота .Кораба се е считал за "непотопяем" затова и не е имало спасителни лодки а то не е било и задължително по това време .След трагедията се подпосва конвенция която задължава на борда на всеки кораб да има сласителни лодки за 100% от капацитета на кораба .И предният коментар е много верен .Грубите грешки стават доста .....
Neoficialen redaktor
# 6
23:05 | 7 May 2012
"Кораб Wilhelm Gustloff: най-голям брой жертви в историята През януари 1845 година този германски кораб е ударен три пъти от торпедо в Балтийско море, докато евакуира цивилни и военен персонал, сред които официални лица от нацистите. Корабът потъва за по-малко от 45 минути, заедно с около 9 400 души на борда." Torpedo, nacisti, 1845 godina. WTF?! :D
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg