Вече Ви запознахме с първите шест от общо 13 фатални грешки при покупката на кола, които, според Forbes са най-често причина да направите неподходяща покупка, да платите повече или да се обвържете с неизгодни условия. Ето кои са следващите седем "гряха", за които бихте могли да съжалявате, ако ги пренебрегнете:

7. Да мислите за месечните плащания, а не за цялата цена

Веднъж научили колко бихте желали да плащате на месец, дилърите ще изнамерят всевъзможни варианти финансиране, допълнителни гаранции и пр., с които да максимизират печалбата си. Затова се ръководете от абсолютната цената на колата, а не от размера на месечните вноски.

8. Отхвърляте възможността за кола на старо

Ще отнеме повече време, за да я намерите и може да е на часове илидни път от вас. Колите втора ръка обаче си остават разумен вариант за някои. Те се обезценяват по-бавно, освен това ще имате възможност да купите по-висок клас автомобил за по-малко пари. В никакъв случай обаче не пропускайте техническата проверка.

9. Непознаване на пазара

Да, това всеки го знае, но пак може да се повтаря: Вие проучвате ли? Лоша идея е да отидете в автосалона отворени към всяка идея на продавача. Това ви предразполага към покупката на нещо, от което нямате нужда, не можете да си го позволите или в най-крайния случай - нещо, което няма да искате. Ако установите пазарната стойност на бъдещата ви кола ще знаете стартовата цена, от която да започвате преговорите. Използвайте специализираните сайтове, списания и каталози, за да откриете реалната пазарна цена и очакваната остатъчна стойност на колата, която желаете.

10. Бъбривост

Две неща, които никога не бива да казвате пред продавача: „Имам нужда от кола" (отчаянието ви надува цената) и „Обожавам тази кола" (не допускайте емоциите да контролират процеса на покупка - те само ви правят уязвими). Помислете също така дали да не запазите в тайна професията си. Ако продавачът знае че сте адвокат например, вероятно ще предположи, че ще платите повече, отколкото бихте искали.

11. Покупка в началото на месеца или годината

Продавачите не са много стимулирани да ви предложат голямата сделка в началото на търговския период, когато стоката им е нова и имат достатъчно време за да реализират плановете за продажби. В края на месеца и годината, те ще трябва да прочистят старата стока, за да може новия модел да блесне в шоурума. Тогава трябва да купувате.

12. Смесвате всички параметри на покупко-продажбата

Бъдете почтени, ако искате да продадете старата си кола успоредно със закупуването на нова. Но водете преговорите за покупка отделно от пазарлъците за цената на стария автомобил. Ако двете транзакции се слеят в една голяма сделка, това ще улесни продавача да ви забаламоса колко наистина плащате за новата кола.

13. Не работите с отдела за продажби по интернет

„Продавачите в шоурума се опитват да направят толкова пари, колкото могат да постигнат", казва Пол Рийд, главен редактор на съвети за потребителите в Edmunds. Колкото по-голяма е продажната цена, толкова по-голяма комисионна ще вземат. Интернет мениджърите, за разлика от тях, се стремят към това да реализират продажба, тъй като заплата и бонусите им зависят от обема. Освен това повечето от тях изхождат с презумцията, че нивото на познанията е по-високо сред клиентите, които използват интернет. Всичко това означава, че можете да направите по-добра сделка, отколкото ако купите от момчетата в шоурума.

Още любопитни новини във Facebook