22 неща, от които се оплакваме в ресторанта

3210
22 неща, от които се оплакваме в ресторанта

Няма как да не ви е любопитно какво точно разстройва клиентите в ресторанта? Наскоро проучване именно на този въпрос установи някои от най-срещаните оплаквания.

За целта са анкетирани повече от 1000 души, а заключенията са повече от интересни.

16% от хората не са доволни от менюта, в които присъства прекалено много хранителна информация. 27% от анкетираните пък се разстройват, когато сервитьорът не сервира кана вода на масата, ако изрично не му кажат.


В челото на класацията стоят оплаквания относно мръсни прибори и занижена хигиена в целия ресторант, следвани плътно от прекалено обгрижващ сервитьор.

Интересна находка, която всеки собственик трябва да обмисли, е фактът, че много хора изпитват дискомфорт, когато в ресторанта масите са разположени прекалено близо една до друга. Близо 40% от анкетираните са заявили наличието на такъв дискомфорт.

30% от хората не са били впечатлени положително от клиенти, които говорят по телефона или използват други съвременни устройства. Повече от половината анкетирани – 54%, се ядосват всеки път, когато на масата им бъде сервирана храна, която не изглежда и не отговаря на вкус на описанието в менюто.

Вижте още: 13 неща, които не трябва да си поръчвате в ресторантите

Общо 22 различни оплаквания са констатирани по време на проучването. Кое от тях изпитвате вие самите? И липсва ли някое?

Класация:

76% са недоволни от мръсните прибори и чинии;
73% са недоволни от мръсните или необорудвани тоалетни;
72% са недоволни от прекалено обригващи или пък неучтиви сервитьори;
67% са недоволни от неугледния вид на сервитьорите или пък хигиената им;
66% са недоволни от сервирането на храни и напитки с неподходяща температура;

62% сервираната храна на масата не отговаря на поръчаната;
61% са недоволни, когато сервитьорът ги пришпорва да приключват яденето или напускането на ресторанта;
59% са недоволни, когато сервитьорът взима чинията с храната или чашата им преди да са приключили с тях;
54% са недоволни от това, че храната им не изглежда и не е с вкус, описани в менюто;
51% са недоволни от бавно обслужване;

50% са недоволни, когато бакшишът е автоматично прибавен към сметката;
50% са недоволни, когато 15 минути преди пристигане в ресторанта резервираната маса не е готова;
48% са недоволни, когато сервитьорът не калкулира правилно сметката им;
39% са недоволни от прекалено близко разположените една до друга маси;
38% са недоволни от шумни клиенти на другите маси;

38% са недоволни от мястото на масата си – близо до тоалетната или до входа на ресторанта, например;
30% са недоволни от клиенти на съседни маси, които говорят по телефона или използват други съвременни устройства;
27% са недоволни, когато сервитьорът не сервира кана вода на масата, ако изрично не му кажат;
24% са недоволни, когато сервитьорът им говори с обръщения като „мило” или „скъпо”;
17% са недоволни, когато сервитьорът се обърква коя напитка за кого на масата е;

16% са недоволни, че в менюто има прекалено много хранителна информация;
14% са недоволни от липсата на достатъчно хранителна информация в менюто.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg