С помощта на читателите и редакторите си списание "BusinessWeek" определи 25-те най-влиятелни личности в интернет.

Сред тях са Джери Янг (Yahoo), медийният магнат Рупърт Мърдок (newscorp.com), Марк Зукерберг (facebook.com), Макс Левчин (slide.com) и др.

Ето и първите десет имена:

“Приятелят” Том Андерсън
myspace.com/tom
През 2003 г. Том заедно с Крис Деулф създават сайта, чиято основна задача е била да свързва в киберпротсранството звездите с техните фенове. Оказва се, че младите хора умират да си показват снимки и да си разменят мнения в блогове и днес myspace.com е един от най-популярните сайтове в света.
През 2005 г. сайтът вече имаше 22 млн. членове и бе купен от News Corp. за 580 млн. долара.
Днес страницата има повече от 115 милиона уникални посещения на месец.

“Пионерът” Марк Андерсън
ning.com
Той е един от основателите на браузъра Mosaic и на Netscape Communications, която по-късно стана публична и бе купена от AOL. Днес той работи по последния си проект – ning.com, чиято функция е да помага на потребителите да си създадат сами мрежа за контакти.

Майкъл Арингтън
techcrunch.com, techcrunch40.com
Всяка важна уеб компания трябва да бъде спомената поне един път в блога на TechCrunch, за да бъде такава. За по-малко от една година Арингтън (юрист по образование) превръща TechCrunch в една мини империя благодарение на новините и анализите, които публикува непрекъснато.

Мишел Бейкър
mozilla.com, mozilla.org
Тя е главен изпълнителен директор на Mozilla и собственик на Firefox, която открадна 15% от пазарния дял на Microsoft Explorer . Тя балансира комерсиалните си интереси с голямата доза популизъм, който стои зад идеята за отворен софтуер. В момента бившата юристка на Netscape работи по новата версия на Firefox.

Марк Бениоф
salesforce.com
През 90-те години софтуерът на Siebel Systems бе най-широко използваният от компаниите за контролиране на техните контакти, котировки и др. Днес обаче те ползват услугите на Salesforce.com. Бивш служител на Oracle и протеже на Лари Елисън, Марк Бениоф днес дава възможност на други компании да си създадат собствени софтуерни програми.


Тим Бърнърс Лий
w3.org
През 1989 година един учен, възпитаник на Оксфорд – Бърнърс-Лий, открива начин да създава линкове, или хипертекст, сред полета от различна свързана “онлайн” информация, и създава едно нещо, което днес наричаме интернет.
В средата на 90-те години започва разработването на следващия си проект – Семантичната Мрежа. Това е метод за групиране и етикиране на информация така, че тя да бъде по-лесно намерена и организирана, без значение къде е качена в интернет пространството. Големи компании като Oracle и IBM имат интерес към проекта.

Джеф Безос
amazon.com, blueorigin.com
През 1994 г. Джеф Безос забелязва невероятна статистика – използването на интернет се увеличава с 2300% всяка година. По това време той си имал сравнително добра работа в сферата на финансите. Въпреки това обаче той отишъл при шефа си и му казал: “Смятам да осъществя една луда идея. Ще създам компания, която ще продава книги по интернет.” Така той създава Amazon.
Днес компанията му предлага повече услуги. Тя дава възможност на фирми да използват сървъри за да складират информация, оформят база данни и др.

Сергей Брин и Лари Пейдж
google.com
Двамата създават Google. Сергей Брин е руснак, който емигрира в САЩ заедно със семейството си едва шестгодишен, Пейдж е от Мичиган. Днес Google е най-използваната търсачка в интернет, а на английски език думата “google” вече е глагол, който означава “търся” (естествено засега е жаргонна, но употребата й става все по-честа).

Стив Джобс
apple.com
През 2001 той промени музиката като представи на пазара iPod. По-късно отваря музикалния магазин iTunes, който се превръща в третия по големина музикален магазин в САЩ след Wal-Mart и Amazon.