Кой би могъл да предположи, че най-популярната напитка в света ще се окаже корейско соджу? Но именно оризовата напитка изпревари водката и уискито в класацията на Drinks International и накара пазарът сериозно да се замисли за бъдещето си.

Както всяка година Drinks Internatiomal състави класацията си на брендове-милионери, измервани обаче не в приходи и в количество продадени каси.

През тази година в елитния клуб се оказаха 162 бренда:

1. Соджу Jinro (Jinro Limited) - 63.98 млн. каси

2. Водка Smirnoff (Diageo) - 24.00 млн каси

3. Соджу Lotte Liquor BG (Lotte Liquor) - 21.10 млн каси

4. Кашаса Pirassununga 51 (Companhia Muller de Bebidas) - 19.50 млн каси

5. Ром Bacardi (Bacardi) - 18.60 млн каси

6. Филипински ром Tanduay (Tanduay Distillers) - 16.92 млн каси

7. Индийско уиски Bagpiper (United Spirits) - 16.26 млн каси

8. Шотландско виски Johnnie Walker (Diageo) - 14.50 млн каси

9. Индийско уиски McDowell`s №1 (United Spirits) - 13.52 млн каси

10. Индийско уиски Officer`s Choice (Allied Blenders&Distillers) - 12.00 млн каси

Вероятно ви учуди странното съчетание „индийско" и „уиски". Няма нищо странно, възходът на соджу и алкохол, произведен в Индия, показва просто, че центърът на алкохолния свят се премества все по-старателно в Югоизточна Азия.