Дори неработещите антени на iPhone не могат да изместят Apple от първото място в класацията на Форбс на най-скъпите търговски марки в света. Марката, оглавяване от Стив Джобс се оценява на 57.4 млрд. долара.

В топ 10 има общо 9 марки от САЩ, като единствената неамериканска компания - Nokia е под номер 10:

1. Apple - 57.4 млрд. долара

Държава: САЩ

Сектор: хардуер

2. Microsoft - 56.6 млрд. долара

Държава: САЩ

Сектор: софтуер

3. Coca-Cola - 55.4 млрд. долара

Държава: САЩ

Сектор: напитки

4. IBM - 43 млрд. долара

Държава: САЩ

Сектор: компютърен софтуер и услуги

IBM има най-много издадени патенти в САЩ за 17 поредни години.

5. Google - 39.7 млрд. долара

Държава: САЩ

Сектор: интернет

Стойността на марката е нараснала с 450% от 2005 година насам, когато Форбс я оцени на 8.7 млрд. долара

6. McDonald's - 35.9 млрд. долара

Държава: САЩ

Сектор: ресторанти

Компанията може да се похвали с над 60 милиона клиенти на ден!

7. General Electric - 33.7 млрд. долара

Държава: САЩ

Сектор: различни

Върви надолу в класацията. Пазарната капитализация на компанията е загубила 350 млн. долара за десетилетие.

8. Marlboro - 29.1 млрд. долара

Държава: САЩ

Сектор: цигари

Компанията държи 42.8% от пазара в САЩ, което е повече от пазарния дял на 12-те други големи цигарени компании в САЩ взети заедно.

9. Intel - 28.6 млрд. долара

Държава: САЩ

Сектор: хардуер

10. Nokia - 27.4 млрд. долара

Държава: Финландия

Сектор: телекомуникации