България с най-голям спад в наемите на магазините в света

2170
България с най-голям спад в наемите на магазините в света

Двете търговски улици с най-голям спад в наемите на магазините в света са в България, показва годишното проучване на консултантската компания Cushman & Wakefield Inc, цитирано от Bloomberg.

Наемите на магазините на улица Княз Александър Батенберг в Пловдив и на улица Александровска в Бургас са паднали с 50% за 12-те месеца до юни 2010 г., показват данните на компанията.

Токио и Сеул се изкачват в световната класация на улиците с най-скъпи търговски наеми, тъй като икономическите перспективи пред Азиатско-тихоокеанския регион накараха международните вериги за търговия на дребно и луксозните марки да засилят конкуренцията за отварянето на магазини там.

Токийската Гинза се изкачва с две места до трето място, докато сеулската Мьондонг се придвижва от единадесето до осмо място, показва годишното проучване на консултантската компания Cushman & Wakefield Inc.

Ръст от 9.6% в цената на наемите позволява на Козуей Бей в Хонконг да запази второто си място след нюйоркската Пето авеню, където наемите на магазините са нараснали с 8.8%. лондонската Ню Бонд стрийт отчита 19-процентно повишение, измествайки парижката Шанз-Елизе като най-скъпата улица в Европа.

Наемите на магазините в най-добрите локации нарастват или се стабилизират в две трети от 59-те страни, които консултантската компания е следила през 12-те месеца до юни, след като миналогодишното проучване показа най-големия спад в наемите от 25 години. Търговци като испанската Inditex SA и производителят на луксозни стоки LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA са се концентрирали в разширяването на дейността си в Азиатско-тихоокеанския регион, който пострада по-малко от финансовата криза в сравнение с Европа.

От най-голямата верига за облекла в света Inditex съобщават, че около 40% от новите магазини на осемте й марки, между които и Zara, са отворени в Азия.

Азия също така оглавява и възстановяването в търсенето на луксозни стоки като дамски чанти, часовници и парфюми. Печалбата на LVMH за първото полугодие нараства с 53%, като Китай, Хонконг, Макао и Южна Корея са допринесли значително за 21-процентния ръст в продажбите на компанията в Азия.

Ийст Нанджинг роуд в Шанхай се изкачва от 20-то на 16-то място, а търговският център в Хо Ши Мин скача от 49-то до 17 място, според класацията на Cushman на 269 търговски локации.

В Бразилия наемите скачат почти два пъти на улица Хадок Лобо в Сао Пауло, а търговският център Игуатеми се придвижва до 11-то място в класацията, в сравнение с 15-тата позиция година по-рано.

Ръстът в наемите в Азия до голяма степен е за сметка на Европа, където икономическият спад е свалил наемите средно с 4.5%, според доклада.

Шанз-Евлизо в Париж се смъква до петото място в класацията от трето година по-рано, след като наемите на магазините там се понижават с 9.5%. Миланската Монтенаполеоне пада от четвърто до шесто място, а дъблинската Графтън стрийт отстъпва с пет позиции до 13-то място след спад в наемите от почти 26%.

Изключението в Европа е Лондон, който се възползва от ръста в туризма на фона на поевтиняването на паунда. През август продажбите на дребно на Оксфорд стрийт, Бонд стрийт и Риджънт стрийт се увеличават с 9.3% на годишна база, според данни на компанията Springboard.

Наемите в горния клас на Ню Бонд стрийт достигат 7 345 евро на кв. м на година, което я изкачва от шесто на четвърто място в класацията.

Наемите на магазините на атинската улица Ерму падат с 15% за изследвания период.

Място 2010 г. Място 2009 г. Град Улица Наем в евро/кв. м за година Промяна
1 1 Ню Йорк Пето авеню 16257 +8.8%
2 2 Хонконг Козуей бей 14620 +9.6%
3 5 Токио Гинза 7711 +4.5%
4 6 Лондон Ню Бонд стрийт 7345 +19.4%
5 3 Париж Шанз-Елизе 6965 -9.5%
6 4 Милано Монтенаполеоне 6770 0,00%
7 7 Цюрих Банхофщрасе 6020 0,00%
8 11 Сеул Мьондонг 4844 +17.8
9 10 Сидни Пит стрийт мол 4116 0,00%
10 9 Мюнхен Кауфингещрасе 3704 +3.3%
 

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Jack Bauer
# 0
16:09 | 21 September 2010
И не само огромната разлика "покупателна способност" - "цени" а ми и много МОЛ-ове се отвориха ( в Пловдив специално ) които дръпнаха клиентите от централната търговска улица. Мака че и те стоят полупразни.
С
# 1
11:09 | 21 September 2010
КЪФ СПАД ВСЕКИ ВТОРИ МАГАЗИН ВЕЧЕ Е ПРАЗЕН И ТАКА ЩЕ ОСТАНЕ ЗА МНОГО ДЪЛГО ВРЕМЕ
Tomas
# 2
10:09 | 21 September 2010
ЗАЩО ЛИ Е ТАКА..................ОТГОВОР ЗАЩОТО РУК РАЗЛИКАТА МЕЖДУ ПОКУПАТЕЛНА ВЪЗМОЖНОСТ И ЦЕНИЕ Е КОСМИЧЕСКА В ПОЛЗА НА ЦЕНИТЕ,,,,,,,ЩЕ ПАДАТ ОЩЕ ..............,
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 723.020 0.47%
  • BGREIT 117.220 -0.38%
  • BGTR30 565.220 0.19%
  • BGBX40 137.690 0.41%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1812 1.1813
  • GBP/USD 1.2795 1.2796
  • USD/JPY 109.0460 109.0580
  • USD/CHF 0.9646 0.9647
  • USD/CAD 1.2563 1.2564
  • AUD/USD 0.7896 0.7897
  • USD/BGN 1.6556 1.6559
Ask Bid
  • DOW JONES 21832.71 21836.71
  • S&P500 2444.96 2445.46
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5112.49 5114.49
  • DAX 12173.73 12175.73
  • FTSE 100 7377.79 7379.29
  • ПЕТРОЛ 48.64 48.69
  • ЗЛАТО 1288.72 1289.22
  • СРЕБРО 17.00 17.03

Видео