Компанията на милиардера Уорън Бъфет Berkshire Hathaway Inc. заема първото място в годишното проучване на Harris Interactive на компаниите с най-добра репутация, докато в същото време финансовата криза изтласква най-големите щатски банки към дъното на класацията, информира Reuters.

Най-печелившата брокерска къща в историята Goldman Sachs Group Inc. е класирана на 56-то място от 60 компании, докато Citigroup Inc., която преди време беше най-голямата щатска банка, заема 57-ма позиция, според Harris. Най-голямата щатска банка Bank of America Corp се нарежда на 52-ро място, докато JPMorgan Chase & Co. 53-та.

Berkshire се придвижва от 11-о до първо място в класацията на Harris, която обхваща 60 от „най-разпознаваемите" компании в САЩ. Базираната в Омаха, Небраска, застрахователна и холдингова компания, детронира миналогодипния победител Johnson & Johnson с по-малко от половин процентен пункт. Google Inc. се нарежда на трето място, докато 3M Company е четвърта, а SC Johnson & Son Inc. оформя челната петица.

В подреждането по сектори само цигарените компании се представят по-зле от компаниите от сектора на финансовите услуги.

Финансовите компании получават 16% положителна оценка, което е подобрение в сравнение с получените 11% одобрение в предходната година по време на разгара на финансовата криза.

Ипотечният гигант Freddie Mac, който в момента се контролира от правителството, се нарежда на последното 60-то място, American International Group Inc. е 59-та, а Fannie Mae заема 58-мо място.

Общо 60% от участниците в проучването дават отрицателна оценка на Goldman Sachs за "етични стандарти," според Harris. Само AIG, Fannie May и Freddie Mac имат по-ниски резултати.

Тютюневата индустрия се нарежда на последно място като само 11% от участниците й дават положителна оценка. Технологичният сектор се радва на одобрението на 72% от участниците.

В онлайн проучването на Harris Interactive, проведено в периода 29 декември 2009 г. - 15 февруари 2010 г., са взели участие 29 963 души. Общата оценка за репутацията на всяка компания се сформира от отделните оценки дадени в шест различни категории.

Броят на американците, които казват, че репутацията на корпоративна Америка „не е добра" или "ужасна" пада до 81% в сравнение с 88% година по-рано. Това е първия спад от четири години насам.