И големите вземат грешни решения. Вижте осем тежки грешки, направени от известни корпорации:

Печатната грешка на Alitalia

През 2006 Alitalia направи малък гаф в офертата за презокеански полет от Торонто до Кипър.

Вместо 3 900 долара, бе обявена цена от 39 долара за бизнес класа!

Офертата бе пусната в туристически сайт и преди да стане ясна грешката, бяха закупени 2 000 билета.

Първоначално компанията се опита да отмени резервациите, но впоследствие реши да ги изпълни.

Ако всички 2000 души са използвали билетите си, това означава загуба за Alitalia от 7.72 млн. долара!

Coca-Cola и фиаското New Coke

През 1985 Coca-Cola реши да замени главната си напитка с по-сладкия вариант New Coke.

Това е може би най-зле приетият нов продукт в историята.

Компанията получава над 400 000 протестни писма и телефонни обаждания.

Формулата на напитката до тогава не е била променяна от 1903 година насам, а новата не се харесва на потребителите. Общественият натиск е толкова голям, че компанията връща класическия вариант. Продажбите скачат и са по-високи от тези на New Coke и Pepsi взети заедно. Това провокира някои теории, че новата кола е била конспирация.

Колапсът на мрежата на AT&T

През 1990 около 75 милиона телефонни обаждания не бяха направени, след малък технически проблем в централа на AT&T, който доведе до затварянето на цялата централа. До тогава мрежата на компанията се е считала за най-стабилната и е отговаряла за 70% от всички междуградски обаждания в страната, или около 115 милиона повиквания на ден.

Много телефонни компании правят профилактика и реорганизиране след този гаф. Оказва се, че става въпрос за малка грешка в един единствен код, а не за атака на хакери (каквито предположения е имало) или за друг саботаж.

Само от American Airlines изчисляват, че са загубили около 200 000 резервации заради проблема.

Decca Records отказва на The Beatles

През 1961 Майк Смит и Дик Роу отговарят за новите таланти в лондонската звукозаписна компания Decca records.

На 13 декември Майк Смит пътува до Ливърпул, където слуша една нова група. Харесва ги и ги кани за прослушване на 31 декември.

Групата пътува до Лондон и в продължение на 2 часа свири в студиото на компанията. Изпълняват 15 песни. Така и никой не им се обажда. След 2 седмици Роу казва на мениджъра им, че не са ги харесали, защото звучали твърде подобно на The Shadow - група, която по това време била доста популярна. „Не се обиждайте, но не харесахме вашите момчета. Освен това групите от този вид - четирима души, всички с китари, на практика вече са старомодни," казва Роу. Групата била The Beatles.

ABC казват "Кой ще гледа това?" на Бил Козби

През 1984 Бил Козби предлага на ABC проект за сериал, в който се разказва за семейство чернокожи, които са интелигентни, забавни, образовани и печелят добре. Телевизията отказва, а един от мотивите е кой ще повярва на това?

Козби отива в NBC, които приемат шоуто, което става номер 1 в САЩ за четири поредни години.

Ford и Edsel

През 50-те години Ford иска да направи автомобил, който да конкурира Oldsmobile на GM.

Те създават Edsel, който въпреки шумната рекламна кампания, става един от най-големите провали в автомобилния свят.

Грешките на компанията са на три фронта: стил (разликата с другите коли на Ford не била значителна) големина (хората я намирали за прекалено голяма, а на мода били компактните коли), цена (трябвало да е нещо средно между Lincoln и Mercury, но в крайна сметка цената била почти равна на Mercury и това объркало купувачите).

Ford са изхарчили 350 млн. долара за колата, чието производство приключва безславно през 1959 година.

Манхатън

През 1626 местното население в Ню Амстердам, САЩ, сключило сделка с

холандският гуверньор Питър Минуит. Те продали острова си на холандците за стоки, монети и дрънкулки.

Този остров днес се нарича Манхатън, а стойността му се оценява на 1 трилион долара.

Burger King и Хърб - провал за 40 млн. долара

През 1985 и 1986 веригата започва кампанията Къде е Хърб?

Хърб е трябвало да бъде човек, който никога не е опитвал бъргър на компанията.

Хората намират рекламите, в които журналисти се правят, че издирват Хърб из цяла Америка, за ужасно досадни. През 1986 компанията „намира" Хърб. Той се играе от актьора Джон Мерик. Идеята е, че той ще се появява в ресторанти от време на време, а посетителите, които го разпознаят, ще получат безплатен сандвич.

Оказва се обаче, че на никой не му пука, а ресторантът похарчва 40 млн. долара в една от най-ужасните рекламни кампания в света.