Bayerische Motoren Werke AG (BMW) запази лидерската си позиция на световния пазар на луксозни автомобили в девета поредна година, въпреки усилията на Audi и Mercedes-Benz да изпреварят германския си конкурент, пише Bloomberg.

Продажбите на марката BMW са нараснали със 7.5% до рекордните 1.66 млн. автомобила през 2013 г. Повишението се дължи основно на търсенето на автомобилите от Третата серия и на компактния SUV модел X1.

Ако бъдат добавени продажбите на марките Mini и Rolls-Royce, общите продажби на групата се увеличават с 6.4% до 1.96 млн. автомобила през миналата година.

BMW увеличава разходите си за нови модели в опит да парира опитите на Mercedes и Audi, които обещаха да превземат челното място в сегмента до края на десетилетието. За да запазат преднината си, от BMW, Mini и Rolls-Royce планират да представят хибридния спортен автомобил i8.

На автомобилното изложение в Детройт днес BMW ще представи новото компактно купе Втора серия, с което цели да си върне водачеството при продажбите в САЩ, което изгуби в ползва на Mercedes през миналата година. Втора серия ще замени Първата серия на компанията в САЩ през първото тримесечие на настоящата година.

Audi и Mercedes са скъсили разстоянието до BMW през миналата година. Audi е ограничила изоставането си до 79 600 автомобила през 2013 г. в сравнение с 85 000 в предходната година, докато Mercedes изостава със 193 500 автомобила в сравнение с 220 000 през 2012 г.

От Audi обявиха 8.3% ръст в световните си продажби за 2013 г. до рекордните 1.58 млн. коли. Mercedes, която изгуби водачеството на луксозния сегмент в полза на BMW през 2005 г., е доставила 1.46 млн. автомобила през миналата година, което е с 11% повече на годишна база.

Търсенето за автомобилите от Третата серия на BMW е скочило с 23% до над 500 000 коли. BMW ще се сблъска с по-сериозна конкуренция, когато Mercedes пусне обновената версия на своята C-класа през март.

Продажбите на модела X1 на BMW са нараснали с 9.2% до 161 000 автомобила. Mercedes ще пусне компактния SUV модел GLA през следващата година, за да се конкурира с BMW.

И трите луксозни германски марки автомобили отчетоха рекордни продажби за 2013 г.

През настоящата година продажбите и на трите компании се очаква да нараснат. Прогнозите са, че BMW ще запази лидерската си позиция с продажби в размер на 1.77 млн. автомобила, изпреварвайки Audi, която ще има 1.66 млн. и Mercedes с 1.56 млн., според данни на IHS Automotive.