Според скорошен доклад на глобалния консултант McKinsey and Company, някои от най-красивите дестинации в Япония остават сравнително непознати за западните туристи.

Компанията наскоро публикува оценка, която включва резултатите от проучване, проведено през април сред 3 077 западни туристи. Те са запитани дали познават 36 забележителности в Страната на изгряващото слънце, пише T+L.

Те са смесица от природни и културни забележителности, плажове, пространства за развлечения, както и места за пазаруване, често цитирани в пътеводители и считани за "основни дестинации" от местните.

Планината Фуджи е единствената дестинация, която 50 процента от туристите познават, докато някои от другите фамозни японски атракции дори не се доближават по популярност до нея.

Камакура, например, е крайбрежен град, който е познат на само 9 процента от участниците в изследването. И все пак той е дом на зашеметяващи будистки храмове, красиви плажове и атракции като известния Голям Буда от Камакура - една от най-високите статуи на Буда в страната.

Само седем процента от туристите са наясно с атракциите в префектура Нара, която е дом на някои от най-известните японски храмове, като Tōdai-ji: комплекс, разполагащ с една от най-големите дървени сгради в света, както и с една от най-големите бронзови статуи на Буда.

Пет процента от участниците имат предложения за Nikko - най-известен с пищния Tosho-gu и неговите живописни околности, изобилстващи на планини, езера, водопади, горещи извори, както и пешеходни пътеки.

Замъкът Himeji, който, според ЮНЕСКО, е най-добрият оцелял пример за архитектура от началото на 17 век, също е включен в списъка. Но той е познат на само 8% от участниците в проучването.

Когато те са запитани дали биха посетили някои от забележителностите, които не са им познати, 42% заявяват, че биха пътували или удължили ваканцията си в Япония, за да видят Камакура, 38 процента биха сторили същото за префектура Нара, а 36% се интересуват от Nikko.

Снимки: pixabay.com