Coca-Cola отново обявена за най-добра търговска марка в света от BusinessWeek

1357
Coca-Cola отново обявена за най-добра търговска марка в света от BusinessWeek

Coca-Cola отново оглави годишната класация Топ 100 на най-добрите търговски марки в света на сп. „BusinessWeek“ и Interbrand.

Подреждането се изготвя на базата на данните за компаниите за 12-те месеца между 30 юни 2007 и 30 юни 2008 г., което означава че последните развития около Merrill Lynch и AIG не са отразени.

Топ десет на търговските марки в света за 2008 г. изглежда така:

1. Coca-Cola
Оценена на: 66.667 млрд. долара
Продажбите на пазара в САЩ намаляват, макар че Олимпийските игри повишиха значително приходите в Азия.

2. IBM
Оценена на: 59.031 млрд. долара
Тази година IBM успя да измести Microsoft от второто място (миналата година позициите им бяха разменени).

3. Microsoft
Оценена на: 59.007 млрд. долара
Недоволството на потребителите от Windows Vista и конкуренцията на Apple са предизвикателствата, с които компанията на Бил Гейтс трябва да се справи тази година. Накоро Microsoft започна нова рекламна кампания.

4. GE
Оценена на: 53.086 млрд. долара
През юли от компанията обявиха намеренията си да се пренасочват от производство на крушки и миялно машини към глобални инфраструктурни проекти.

5. Nokia
Оценена на: 35.942 млрд. долара
Много шум се вдигна около iPhone, но пък Nokia продава осем пъти повече смартфони. Репутацията й на качествена марка е безапелационна.

6. Toyota
Оценена на: 34.050 млрд. долара
Продажбите на автомобили намаляват в световен мащаб, но Toyota направи добър ход с лансирането на хибридите. Лансирането на Prius през 2001 г. предизвика огромен интерес.

7. Intel
Оценана на: 31.261 млрд. долара
Продажбите на компанията са стабилни. Intel все още има правото да слага логото си в рекламите на клиентите си като Apple и Dell, макар че федералната комисия в САЩ разследва законността на тази практика.

8. McDonald's
Оценана на: 31.049 млрд. долара
McDonald's въвеждат нови продукти като кафе лате, закуски и др., за да поддържат интереса на клиентите си, макар че интересът към бъргърите и картофките едва ли някога ще спадне.

9. Disney
Оценена на: 29.251 млрд. долара
Идеята за мюзикъли направи няколко блокбътъра и спечели момичетата по целия свят. С лансирането на канала Disney XD компанията се надява да спечели и момчетата.

10. Google
Оценена на: 25.590 млрд. долара
Въпреки опасенията, че фирмата е станала прекалено голяма, Google продължава да е най-популярната търсачка в света и компанията непрекъснато увеличава пазарния си дял.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg