Coca Cola продължава да е на първа позиция в класацията на Inetrbrand на най-скъпите марки в света, става ясно от последното 11-то издание на списъка. Компанията за безалкохолни напитки е на върха и в 11-те издания.

Тази година тя е следвана от IBM, Microsoft и Google.

В списъка влизат 100 компании.

Най-високо се изкачва Apple, която е повишила стойността си с 37%, въпреки проблемите около iPhone.

Не е изненада, че British Petroleum тази година изпадна от класацията. Shell пък дебютира под номер 81.

Прави впечатление, че технологичните марки продължават да бъдат най-напред в класирането: IBM (2), Microsoft (3), Google (4), Intel (7), както и HP (10), която дебютира в топ 10.

Въпреки кризата луксозните стоки се справят доста добре: Cartier (77), Armani (95), Louis Vuitton (16), Gucci (44), Tiffany & Co (76) и Hermes (69). Стойността на всички тях нараства през последната една година.

Стойността на марката Coca Cola e оценена на 70 млрд. долара.

Първата десетка изглежда така:

1. Coca-Cola

Стойност: 70.45 млрд. долара

Промяна: +2%

Позиция през 2009: 1

2. IBM

Стойност: 64.72 млрд. долара

Промяна: +8%

Позиция през 2009: 2

3. Microsoft

Стойност: 60.89 млрд. долара

Промяна: +7%

Позиция през 2009: 3

4. Google

Стойност: 43.55 млрд. долара

Промяна: +36%

Позиция през 2009: 7

5.GE

Стойност: 42.80 млрд. долара

Промяна: -10%

Позиция през 2009: 4

6. McDonald's

Стойност: 33.57 млрд. долара

Промяна: +4%

Позиция през 2009: 6

7. Intel

Стойност: 32 млрд. долара

Промяна: +5%

Позиция през 2009: 9

8. Nokia

Стойност: 29.49%

Промяна: -15%

Позиция през 2009: 5

9. Disney

Стойност: 28.73 млрд. долара

Промяна: +1%

Позиция през 2009: 10

10. HP

Стойност: 28.73 млрд. долара

Промяна: +11%

Позиция през 2009: 11

От номер 11 до 20 се нареждат съответно: Toyota, Mercedes-Benz, Gillette, Cisco, BMW, Louis Vuitton, Apple, Marlboro, Samsung и Honda.