Да следвате всички тенденции в света на модата не е по-лесно, отколкото да познавате всички тенденции в световната икономика. Ето защо, дори и най-богатите и вещи в модата се ориентират предимно "не към тенденцията, а към марката."

Производителите на дрехи и други модни стоки се борят за живота и смъртта, като инвестират милиони и дори милиарди долари за популяризиране на своите продукти. Кои брандове в наши дни заповядват на пазара и получават главозамайващи печалби:

Вижте още: Най-добре печелещите модни марки на известни личности

10. Levi Strauss & Co.

Приходи: 4.67 млрд. долара

Компанията, която е пионер в "джинсовата индустрия" все още е в топа на модните марки. Ливай Щраус и Джейкъб Дейвис изобретяват дънките в края на 19 век, а след това започват да ги подобряват. В резултат на това производството е оцеляло повече от век и е здраво укрепено на глобалния пазар. Levi Strauss & Co. отичтат годишни приходи от около 5 млрд. долара, което означава, че тази марка през следващите години няма никакви изгледи да изчезне.

9. Coach INC

Приходи: 4.67 милиарда долара

Компанията е основана през 1941 година и още тогава намира най-благоприятната пазарна ниша: Coach произвежда качествени кожени изделия като чанти и портмонета. Продуктите ѝ са известни за издръжливостта си, макар че компанията често е критикувана за нейния силен акцент върху елитизма.

8.Phillips-Van Heusen Corp.

Приходи: 6.04 млрд. долара

Phillips-Van Heusen не е марка, а цяла галактика: в допълнение към дрехите под неин собствен лейбъл, компанията произвежда продукти под марките Tommy Hilfiger и Calvin Klein. През 1919 г.. получава патент за първата риза с яка, която може да се огъне наполовина - днешните ризи са достъпни само с този тип яка. Този бизнес донесе на модната марка първия милиард. Компанията не се страхува да направи големи сделки на пазара на сливания и придобивания. Тя притежава Tommy Hilfiger от 2010 година и Calvin Klein от 2002 година. Приходите ѝ от 6 милиарда щатски долара годишно позволяват да се инвестира в нови активи.

7.Estèe Lauder

Приходи: 9.71 милиарда долара

Американската компания с широк спектър от активи е основана през 1946 година. Тя е специализирана в дрехи и козметика. Като в същото време контролира няколко марки, включително Bobbi Brown, Clinique, MAC и Jo Malone. В компанията работят 40 хиляди служители, както и приходи за 2013 г. достигнаха почти 10 млрд. долара.

6.Richemont.

Приходи: 11.83 милиарда долара

Швейцарската компания, която продава ръчни часовници и бижута, както и дрехи и кожени изделия, е основана сравнително скоро - през 80-те, но е здраво укрепена в най-горния сегмент на пазара. Тя притежава марката Cartier, специализирана в производство на бижута за богатите. Друга марка е френския производител на луксозно облекло Chloé. Всички тези "разнородни" активи се обединяват от висок стандарт за качество, с който се слави Richemont.

5.Christian Dior.

Приходи: 11.91 млрд. долара

Прочутият етикет се появява през 1946 г. Днес марката е част от най-голямата група производители на луксозни стоки LVMH. Dior е известна като производител на козметика и парфюми, в частност. Интересното е, че LVMH контролира 42.36% от акциите и 59.01% от правата на глас, което прави конгломерата един от най-влиятелните в света на модата.

4.The Gap

Приходи: 15.65 млрд. долара

Подобно на Levi Strauss & Co., Gap започна с дънки. Още през първата година отчита печалба от 2 милиарда долара, което за 1969 г. е много добре. След това компанията разработва своето разпознаваемо лого в синьо квадратче, което става толкова популярно, че от 1986 г. не се променяно нито веднъж. Единственият опит завършва с връщане към класиката. Gap не е само производител на дрехи. Сега главен актив на компанията са нейните фирмени магазини. Тя също така притежава брандовете Banana Republic и Old Navy.

Вижте още: Най-добрите градове за шопинг в Европа

3. Kering.

Приходи: 15.65 милиарда долара

Заглавие Kering не известен като собственост на компанията марки: Alexander McQueen, Balenciaga, Gucci и Stella McCartney. Този бизнес е толкова голямо, че тя включва не само производителите на стоки от клас "лукс", но също така, например, доставчици на спортни продукти: Puma, Cobra Golf и Volcom. Френската компания печели най-малко 10 милиарда евро годишно, което му придава най-горната позиция на пазара.

2.H&M

Приходи: 18.82 милиарда долара

"Сребърен медал" получиха шведите от H&M. Компанията е основана през 1947 година и е специализирана в производството на достъпни модни стоки. Тя е официално представенаи в 53 страни по света, включително в България. Дружеството периодично привлича известни дизайнери, за да създадат лимитирана серия облекла, но лъвският пай от приходите все още идва от продажбата на достъпни стоки. В H&M работят 116 000 души.

1 LVMH Moët Hennessy и Louis Vuitton S.A.

Приходи: 37.14 милиарда долара

LVMH е представена в класацията два пъти. Но ако Christian Dior сама достига петото място, нейната „по-голяма сестра“ е уверен лидер сред най-големите модни марки и ако към приходите бяха добавени и тези на Christian Dior, сумата щеше да е още по-внушителна. Moët Hennessy и Louis Vuitton се сляха през 1987 г., създавайки истинско „модно чудовище“, обединяващо редица луксозни стоки от алкохол до чанти, скъпоценности и дрехи.