Маркетингът при луксозните марки не е същия, като при другите фирми. Да, продуктите са качествени, но до голяма степен клиентите плащат за престижа на марката.

Кои са най-добри в това да убедят клиентите да платят висока цена за този престиж?

Всяка година Millward Brown класира десетте най-добри луксозни марки по стойност. Вижте кои са те, както и кратка тяхна история:

10. Burberry. Стойност на марката: 4 млрд. долара, +21%

Компанията започва като производител на шлифери за по-заможните англичани. През 90-те години се ребрандира и започва да прави всякакви дрехи със своя десен -запазена марка.

Миналата година компанията имаше 1.9 млрд. долара проходи.

9. Moet & Chandon. Стойност на марката: 4.2 млрд. долара, -8%

Компанията е собственост на LVMH. Притежава 1 697 хектара в региона Шампейн във Франция. Сред марките на компанията са Moet & Chandon, Dom Perignon, Veuve Cliquot и Krug. Заедно те държат 18.3% от глобалния пазар.

Знаете ли, че по-голямата част от приходите на LVMH идват от шампанско?

8. Hennessy. Стойност на марката: 4.6 млрд. долара, -8%

Компанията е номер едно при коняците от 1890 година. Притежава 41.1% пазарен дял, което дори спад от преди години, когато имаше над 50%.

7. Cartier. Стойност на марката: 4.8 млрд. долара, -9%

В света има две кутийки за бижута, които се разпознават отдалеч – това са синята на Tiffany's и червената със златна нишка на Cartier.

Компанията е собственост на Richemont. Приходите на Cartier за миналата година са 4.5 млрд. долара, което е ръст спрямо 3.5 млрд. долара за предходната година. Увеличението се обяснява с една дума – Китай.

6. Prada. Стойност на марката: 5.8 млрд. долара

Голяма част от ръста в продажбите за първо тримесечие (42%) се дължи на отварянето на нови магазини – за последната година компанията е отворила 65.

В IPO-то си точно преди една година компанията набра 206 млн. долара. Prada възнамерява да отвори 30 нови локации само в Китай. В момента марката има 200 магазина в целия свят.

5. Gucci. Стойност на марката: 6.4 млрд. долара, -14%

В момента Gucci планира редизайн на магазините си, като ще включи дигитални витрини.

Компанията PPR придоби Gucci през 2004 година.

4. Chanel. Стойност на марката: 6.7 млрд. долара, -2%

През 70-те години, след смъртта на Коко Шанел, марката се спаси като съкрати броя на дистрибутори на Chanel No. 5 от 18 000 до 12 000. Така парфюмът стана по-труден за намиране и съответно – по-търсен.

Компанията и главният й дизайнер Карл Лагерфелд работят здраво, за да поддържат ореола около нея. Приходите на година са около 1.8 млрд. долара.

Компанията отваря много магазини в Азия, Лагерфелд обръща специално внимание на Япония.

3. Rolex. Стойност на марката: 7.2 млрд. долата, +36%

Rolex се асоциира със спортове като езда, голф, ски, моторни спортове, тенис и яхтинг, а всички те са любими на богатите.

Rolex е особено популярна марка сред хората с нетно състояние от над 5 млн. долара. Компанията разчита най-вече на реклами в печатната преса, както и на спонсориране на тенис звезди като Роджър Федерер, Ана Иванович, Анди Родик.

Никой не знае в какво състояние в момента е компанията. През 2008 година бе сменен шефът й Патрик Хайнигер. Той напусна по „лични причини“, след като загуби 900 млн. долара на компанията в схемата на Бърни Мадоф. Неговият пост бе зает от Бруно Майер, който бе сменен през 2011 година от Рикардо Марини.

2. Hermes. Стойност на марката: 19.2 млрд. долара, +61%

Веригата има едва 329 магазина в света. Част от успеха на марката е, че те държат ръководството в семейството – управлява се от Аксел и Томас Дюма, които са потомци на основателите.

1. Louis Vuitton. Стойност на марката: 25.9 млрд. долара, +7%

Стратегията на компанията е да се асоциира само с големи звезди, като Мохамед Али и Анджелина Джоли. Рекламите на марката включват още Михаил Баришников и Ани Лейбовиц, Пеле, Диего Марадона и Зинедин Зидан, Боно.

Дори Михаил Горбачов е заснемал реклама на Louis Vuitton.

Продажбите в Европа и САЩ в момента са в застой, а ръстът идва най-вече от Азия, Япония, Южна Африка.