Десетте най-големи луксозни марки, които владеят света

15743
Десетте най-големи луксозни марки, които владеят света

Маркетингът при луксозните марки не е същия, като при другите фирми. Да, продуктите са качествени, но до голяма степен клиентите плащат за престижа на марката.

Кои са най-добри в това да убедят клиентите да платят висока цена за този престиж?

Всяка година Millward Brown класира десетте най-добри луксозни марки по стойност. Вижте кои са те, както и кратка тяхна история:

10. Burberry. Стойност на марката: 4 млрд. долара, +21%

Компанията започва като производител на шлифери за по-заможните англичани. През 90-те години се ребрандира и започва да прави всякакви дрехи със своя десен -запазена марка.

Миналата година компанията имаше 1.9 млрд. долара проходи.

9. Moet & Chandon. Стойност на марката: 4.2 млрд. долара, -8%

Компанията е собственост на LVMH. Притежава 1 697 хектара в региона Шампейн във Франция. Сред марките на компанията са Moet & Chandon, Dom Perignon, Veuve Cliquot и Krug. Заедно те държат 18.3% от глобалния пазар.

Знаете ли, че по-голямата част от приходите на LVMH идват от шампанско?

8. Hennessy. Стойност на марката: 4.6 млрд. долара, -8%

Компанията е номер едно при коняците от 1890 година. Притежава 41.1% пазарен дял, което дори спад от преди години, когато имаше над 50%.

7. Cartier. Стойност на марката: 4.8 млрд. долара, -9%

В света има две кутийки за бижута, които се разпознават отдалеч – това са синята на Tiffany's и червената със златна нишка на Cartier.

Компанията е собственост на Richemont. Приходите на Cartier за миналата година са 4.5 млрд. долара, което е ръст спрямо 3.5 млрд. долара за предходната година. Увеличението се обяснява с една дума – Китай.

6. Prada. Стойност на марката: 5.8 млрд. долара

Голяма част от ръста в продажбите за първо тримесечие (42%) се дължи на отварянето на нови магазини – за последната година компанията е отворила 65.

В IPO-то си точно преди една година компанията набра 206 млн. долара. Prada възнамерява да отвори 30 нови локации само в Китай. В момента марката има 200 магазина в целия свят.

5. Gucci. Стойност на марката: 6.4 млрд. долара, -14%

В момента Gucci планира редизайн на магазините си, като ще включи дигитални витрини.

Компанията PPR придоби Gucci през 2004 година.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Jaylynn
# 0
22:12 | 6 December 2012
No cmolpanits on this end, simply a good piece.
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 665.990 -0.15%
  • BGREIT 114.600 -0.14%
  • BGTR30 549.160 0.12%
  • BGBX40 130.360 -0.03%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1761 1.1762
  • GBP/USD 1.3335 1.3336
  • USD/JPY 114.1100 114.1220
  • USD/CHF 0.9899 0.9900
  • USD/CAD 1.2854 1.2855
  • AUD/USD 0.7577 0.7578
  • USD/BGN 1.6629 1.6631
Ask Bid
  • DOW JONES 24520.80 24524.80
  • S&P500 2664.94 2665.44
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5422.00 5424.00
  • DAX 13178.84 13180.84
  • FTSE 100 7501.28 7502.78
  • ПЕТРОЛ 57.50 57.55
  • ЗЛАТО 1243.79 1244.29
  • СРЕБРО 15.72 15.75

Видео