Само две държави членки на ЕС попадат сред десетте най-големи пазара на щатския автомобилен гигант General Motors през 2008 г., показват данни на компанията.

Германия се нарежда на седмо място в тази класация след като GM e продала общо 192 165 автомобила в страната от началото на годината. В класацията плътно следва Италия където продажбите на автомобилопрозводителя възлизат на 136 409 броя.

Първото място убедително се заема от САЩ където продажбите на GM наброяват 1 840 126 автомобила от януари до сега. Компанията разполага със 22 350 представителства по целия свят, като 7 000 от тях са съсредоточени в САЩ. Оторизираните магазини на GM в Европа наброяват 9 000.

На второ и трето място в класацията на най-големите пазари на GM през 2008 г. се нареждат Китай и Бразилия респективно. Компанията е продала 671 479 автомобила в най-многолюдната страна от началото на годината. Продажбите й в Бразилия достигат 343 136 броя за същия период.

Великобритания, Канада и Русия са респективно четвъртият, петият и шестият най-голям пазар за GM през 2008 г. Продажбите на гиганта в Обединеното кралство достигат 248 824 броя през тази година, докато в Канада наброяват 224 886. Компанията е доста популярна и в Русия, където са продадени 208 904 автомобила от нейните марки.

Мексико и Южна Корея допълват челната десетка с продажби от 127 580 и 81 311 броя, респективно.

GM е продала 9.4 милиона нови автомобили в световен мащаб през 2007 г., което е второто най-добро постижение в 100-годишната й история. Рекордът е поставен през 1978 г., когато компанията продава 9.6 млн. автомобила по целия свят.

От създаването си през 1908 г., General Motors е продала повече от 308 милиона автомобили и камиони в САЩ и над 450 милиона по целия свят. В момента компанията има около 266 000 служители, повече от всеки друг автомобилопроизводител.