2012 година бе богата на ПР гафове. Дори големи компании, като Apple, имаха проблеми ( случая с Apple Maps).

Вижте кои бяха най-големите кошмари на ПР отделите за годината:

10. KitchenAid за бабата на Обама

Компанията KitchenAid пусна съобщение в Twitter с текст: „Бабата на Обама е знаела, че ще стане лошо. Тя е починала 3 дни преди той да стане президент.”

Безвкусната шега бе бързо изтрита, но разбира се, това е интернет – вече всички я бяха видели.

9. American Apparel се опитва да изкара пари покрай урагана Санди

Компанията пусна намаление с текст „в случай, че ви стане скучно по време на урагана”. Санди уби 100 души и остави 8 млн. без ток.

Американците никак не харесаха опита на АА да използва тази трагедия за рекламни цели.

Компанията озаглави намалението от 20% "SANDYSALE".

American Apparel не се извини, въпреки критиките.

Gap също пуснаха подобни реклами, но се извиниха в Twitter.

8. „Добро утро, стрелци”

В деня след стрелбата в Аврора, в която бяха убити 12 души, списанието American Rifleman за оръжия пусна туит „Добро утро, стрелци! Имате ли план за уикенда?”

Три часа по-късно съобщението бе свалено и компанията обяви, че служителят, който го е пуснал, не е бил информиран за случилото се в Аврора.

Урок: внимавайте с предварително нагласените съобщения.

7. Картите на Apple Maps бяха толкова лоши, че CEO-то на компанията трябваше да се извинява.

Когато Apple махна Google Maps от iPhone-ите, потребителите не бяха доволни.

Техните карти бяха пълни с грешки и предизвикаха критики и осмивания.

Мениджърът, който е оглавявал отдела с картите, е бил уволнен незабавно.

6. Служител на Burger King стъпва в купите с маруля

През юли служител на веригата си пусна снимка в интернет, на която се вижда как той е стъпил в две големи купи с маруля ( с обувки).

Burger King уволни 3 служители след този инцидент.

5. Служител на Taco Bell пусна своя снимка, на която уринира в купа храна

Въпреки че той увери в Twitter, че купата е била за изхвърляне, той бе уволнен, а това се отрази зле на имиджа на веригата.

4. Президентът на Chick-fil-A и гейовете

Компанията имаше проблем, след като президентът й публично се обяви срещу гей браковете.

Това предизвика масови протести, а някои кметове дори заявиха, че ще забранят ресторантите на веригата на тяхна територия (което, между другото, имат правото да направят).

От компания Jim Henson Co, която осигурява играчки за детските менюта, обявиха, че спират да работят с Chick-fil-A.

3. Скандалът с месото

През март ABC News пуснаха доклад относно съставката на хамбургери, наречена "pink slime". Това е оцветено месо с лошо качество, което се мели на каша.

Американците започнаха да правят петиции за това да не се използва месо, направено от този продукт в училища, ресторанти, супермаркети и др.

Компанията BPI заведе дело срещу АВС за 1.2 млрд. долара за клевета и щети.

2. Кампанията на #McDStories в Twitter излезе извън контрол.

През януари McDonald's помоли потребителите да споделят историите, свързани със заведението.

Това беше грешка. Хората започнаха да споделят истории от типа „Влязох в болница, след като ядох McDonalds и получих хранително натравяне и никога повече няма да ям при вас”.

McDonald's нямаше как да контролира историите и това, което трябваше да бъде реклама, се превърна в ПР криза.

1. Penn State прикрива Джери Сандъски

Асистент треньорът на Penn State Джери Сандъски бе обвинен в тормоз над деца.

Университетът бе обвинен за това, че е прикривал треньора. Тогава големи компании оттеглиха спонсорството си.

От университета уволниха ПР-а си и назначиха спешно друг щаб, като отделиха бюджет от 208 000 долара на месец! за ПР, но вече беше късно.