В края на миналата седмица ви информирахме, че за периода 1 януари – 30 юни в ЕС са продадени нови 7.842 млн. автомобила, което е с 9.4 на сто повече спрямо същия период на 2015 г.

Само през юни реализираните нови автомобили възлизат на 1.459 млн. броя, или с 6.9 на сто повече спрямо година по-рано.

Данните сочат, че продажбите на нови коли бележат ръст за 34-и пореден месец, а продажбите през юни почти достигат нивото от преди точно 9 г. (юни 2007 г.), или малко преди автомобилната индустрия да отчете сериозен спад вследствие на икономическата криза.

Общо в четири държави от ЕС, продажбите на нови автомобили за първите шест месеца на 2016 г. надхвърлят 1 млн. броя. Това са Германия с 1.73 млн. броя, Великобритания с 1.42 млн. броя, както и Франция и Италия, където са продадени нови 1.1 и 1.04 млн. леки автомобила.

Ръстът в Италия обаче е най-впечатляващ – 19.1 на сто, докато повишението в продажбите във Франция и Германия е от респективно 8.3 и 7.1 на сто.

Двуцифрен ръст има и в Испания – 12.2 на сто, докато от по-малките пазари впечатление правят Кипър и Латвия с 40.3 и 28.9 на сто повече продадени коли спрямо първите шест месеца на 2015 г.

През юни в България са продадени 2440 нови автомобила. Това представлява спад от 3.9 на сто спрямо година по-рано, след като през май статистиката посочи ръст от 17.7%. За първите шест месеца на 2016 г. в България са реализирани нови 12 361 автомобила, или със 7.1 на сто повече спрямо сравнимия период на 2015 г.

Кои обаче са най-продаваните марки автомобили в ЕС? Отговор на този въпрос ни дават данните от
Асоциацията на автомобилните производители.

Номер 1 продължава да е Volkswagen. Пазарният дял на компанията бележи спад до 11.2 на сто спрямо 12.1 на сто към 30 юни 2015 г., но въпреки това е единствената компания с над 10% дял от общите продажби.

Renault и Opel заемат другите челни места с респективно 7.5 и 6.8 на сто, а след тях с дял от 6% е Peugeot.

Други четири други марки има над 5% пазарен дял – Audi, Fiat, BMW и Mercedes, докато топ 10 се допълва от Toyota и Nissan.

Пазарният дял на десетте най-продавани марки автомобили към 30 юни е 60.2 на сто, спрямо 60.4% за година по-рано.