Fortune: Кои са най-големите губещи?

1583
Fortune: Кои са най-големите губещи?

Имотният пазар бе тежко засегнат от кризата и за това не е учудващо, че Fannie Mae и Freddie Mac се оказаха най-големите губещи в класацията Fortune 500.

Вижте десетте големи компании, които са пострадали най-много през 2009:

1. Fannie Mae

Място във Fortune 500: 81

Загуба за 2009: 72 млрд. долара

Това беше една от първите големи финансови институции, която получи помощ от правителството и може да е сред последните, които ще излязат от кризата. От Fannie сами предупреждават да не очакваме голям обрат в скоро време.

2. Freddie Mac

Място във Fortune 500: 54

Загуба за 2009: 21.6 млрд. долара

В края на 2009 почти 4% от кредитополучателите бяха прекратили ипотеките си или закъсняваха с повече от 90 дни. Freddie и Fannie заедно са получили над 110 млрд. долара от правителството.

Freddie очаква броят на прекратените ипотеки да нараства още и да обхване не само тези, които са рискови, но и тези, които са се считали за оправдани като риск. Статията „Свършиха ли дните на лесните пари?" разказва за тенденцията американците съзнателно да спират да плащат ипотеките си, оправдавайки се с кризата. Така те харчат парите за други неща и си живеят без да плащат наем в къщите, които са „купили" със заем, който не погасяват.

3. American International Group

Място във Fortune 500: 16

Загуба за 2009: 10.9 млрд. долара

AIG бе рекордьор във Fortune 500 през 2008, когато загубата й бе 99.3 млрд. долара.

Въпреки че компанията успя да излезе на печалба през второто и третото тримесечие, последните три месеца на годината бяха брутални, заради разходите пи преструктуриране на помощта от правителството и сумите, които трябваше да задели, за да изплаща щети полици.

AIG почти се срина през 2008. Компанията продава някои от звената си, тъй като има да връща 180 млрд. долара на правителството.

4. GMAC

Място във Fortune 500: 122

Загуба за 2009: 10.3 млрд. долара

GMAC вече е под контрола на правителството, след като получи помощ за трети път през декември, този път за 3.8 млрд. долара.

GMAC бе засегната двойно от кризата, защото оперира на два много уязвими пазара - на автомобилния и на имотния.

5. Symantec

Място във Fortune 500: 353

Загуба за 2009: 6.7 млрд. долара

Хората продължават да купуват антивирусни препарати, но не така силно както преди, а компанията загуби пазарен дял, защото конкуренцията свали цените.

6. Chesapeake Energy

Място във Fortune 500: 296

Загуба за 2009: 5.8 млрд. долара

Цените на природния газ се понижиха рекордно през годината, което бе добре за потребителите, но не и за приходите на компанията.

7. CC Media Holdings

Място във Fortune 500: 376

Загуба за 2009: 4 млрд. долара

Приходите от реклами падат - така е в целия свят. Това важи за вестниците, билбордове, радиа. В резултат CC Media, която контролира Clear Channel Communications, обяви спад в приходите от 1.1 млрд. долара за 2009, или цели 18%.

8. News Corp.

Място във Fortune 500: 76

Загуба за 2009: 3.4 млрд. долара

"Качествената журналистика не е евтина", каза Рупърт Мърдок и резултатите на News Corp го доказват. Компанията, контролираща The Wall Street Journal на два пъти намали прогнозите си и накрая отписа почти 9 млрд. долара, заради спад на приходите от реклама и цената на акциите.

Оказва се, че потребителите на MySpace все повече предпочитат Facebook.

9. Rite Aid

Място във Fortune 500: 89

Загуба за 2009: 2.9 млрд. долара

Третата по големина фармацевтична верига в САЩ все още страда от придобиването на Brooks/Eckerd през 2007, което й навлече огромен дълг. То уж трябваше да помогне на компанията да смаже конкуренцията, но смаза самата нея. Наложи се затваряне на магазини и съкращаване на работните часове на служителите.

10. Supervalu

Място във Fortune 500: 47

Загуба за 2009: 2.9 млрд. долара

Обикновено хранителните вериги не са толкова зле засегнати от кризата, колкото други бизнеси, защото хората все пак трябва да ядат, но при Supervalu това явно не важи. Потребителите търсеха сериозни отстъпки, а явно магазините на фирмата не са предложили достатъчно изгодни условия като конкурентите.

Станете наш почитател във Facebook

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg