Google е най-силната марка в света за втора поредна година

702
Google е най-силната марка в света за втора поредна година

Марката на интернет търсачката Google за втора поредна година е обявена за най-силна в света, сочи изследване на нюйоркската консултантска компания Millward Brown.

В третото годишно издание на класацията щатската интернет компания отново затвърди лидерската си позиция, като досега единствено през първата година от класацията първото място е било оглавявано от най-голямата софтуерна компания в света - Microsoft. Тогава Google заемаше седма позиция.

Изследването е направено въз основа на мнението на един милион потребители, като обхваща около 50 000 марки.

Интернет компанията, която реализира основната част от приходите си в размер на 16.6 млрд. долара от реклама през изминалата година, се очаква да завземе сериозен пазарен дял и от бързоразвиващия се китайски интернет пазар. В страната обаче все още най-популярната търсачка е Baidu.com.

За да бъде силна една марка, то компанията, която я притежава, трябва да има изключително силна обратна връзка с крайните си потребители, за да отговаря напълно на техните изисквания, коментират специалистите.

Съществува обаче и опасност марката Google да се разпознава до голяма степен и с акциите й, които са широко популярни и разпространени в портфейлите на инвеститорите.

Друга щатска компания - Apple Inc., също влезе за пръв път в топ 10 на класацията, заемайки седма позиция през тази година сред най-силните марки.

Общо 28 технологични компании попадат в списъка на 100-те най-силни марки, като те представляват марки на обща стойност 187.5 млрд. долара. Този факт се обяснява с изключително силната обвързаност на тези компании с клиентите им.

Второ място в класацията за трета поредна година се заема от конгломерата General Electric Co., а след Microsoft, класиран на трета позиция, се нареждат марки като Coca-Cola Co. и китайския мобилен оператор China Mobile Ltd.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg