Известните привилегии за служителите на Google Inc, които включват екстри като специални светло и шумоизолиращи кресла, в които те могат да подремнат и възможността на инженерите да използват 20% от работното си време за странични проекти, които могат да породят нови идеи, носят на компанията най-добрата репутация в корпоративна Америка, показва проучване, предава Reuters.

На противоположния полюс са компаниите от авиационната индустрия, които са намалили заплащането на служителите си, докато в същото време увеличават цените на билетите и започват да налагат такси за услуги като храна и чекиране на багажа, които преди това са били безплатни. Тяхната популярност спада показва годишното проучване на Harris Interactive Reputation Quotient.

Основно заради репутацията, че се отнася добре със служителите си, Google отнема първото място в класацията от Microsoft Corp, която пък се срива до 10-а позиция.

Оценките за компаниите от авиационната индустрия страдат поради възприятието, че те се отнасят лошо както с клиентите така и със служителите си. Процентът на хората, участвали в проучването, които дават благосклонни оценки за авиокомпаниите пада от 31% до 26% тази година, което е най-големият спад регистриран измежду 11 индустрии включени в проучването.

Проучването, което подрежда по репутация 60 топ компании в корпоративна Америка, се провежда на два етапа.

От Harris са подбрали 60-те компании през юли и август, с помощта на 7 105 участници, които са били помолени да назоват две корпорации, които според тях изпъкват с положителната или с много отрицателната си репутация. След това през февруари и март от компанията се обръщат към 20 477 участници, които оценяват 60-те компании по 20 признака, включително емоционално въздействие, качество на продуктите и социална отговорност.

В списъка има основно компании, произвеждащи потребителски продукти, и технологични компании, като жените са с по-голяма склонност да номинират първите, а мъжете вторите.

След Google между второ и девето място в класациятасе нареждат Johnson & Johnson, Intel Corp, хранителните компании General Mills Inc и Kraft Foods Inc, инвестиционната и застрахователна компания Berkshire Hathaway, контролирана от милиардера Уорън Бъфет, диверсифицираният производител 3M Co, гигантът Coca-Cola Co и японският производител на автомобили Honda Motor Co.

Компаниите за финансови услуги съставляват малка част от списъка като само Wells Fargo & Co, State Farm Insurance, Allstate Corp и Bank of America Corp представляват сектора.

Репутацията е важна във всички сектори, смята Harris. Участниците в проучването твърдят, че е по-вероятно да си закупят продукти, да инвестират или да приемат в общността си компании, на които гледат благосклонно.

Петте компании с най-лоша репутация според проучването са: Halliburton Co, която предоставя оборудване и услуги в петролодобивния сектор, венецуелската петролна компания Citgo, Northwest Airlines, петролният гигиант Exxon Mobil Corp и водещият кабелен оператор в САЩ Comcast Corp.

Като цяло 51% от участниците в проучването смятат, че репутацията на корпоративна Америка се е влошила, докато 11% смятат, че се е подобрила.