На автомобилното изложение в Лос Анджелис миналия месец Porsche представи новия модел Cayman 2013. Това е трето поколение от двуместната спортна кола.

Тя я е малко по-лека от предишния модел, има 275 конски сили.

Това е бъдещето за Porsche. Нека да обърнем поглед назад и да видим историята на една от любимите марки на мнозина:

1900: Началото

Фердинанд Порше прави първата си кола през 1900 година.

В същата година разработва и хибридна кола, която да се движи и с бензин, и с електрическа енергия.

Първият модел Lohner-Porsche се прави за австрийския кралски двор чрез производителя Jacob Lohner and Co. Тя има максимална скорост 50-57 км/час.

1910: Състезателни коли

През 1910 година Фердинанд Порше разработва модел Austro-Daimler за състезанията Принц Хенри Траялс.

Колата има три победи там, управлявана от самия Порше.

1923: Раждат се две икони

Фердинанд Порше става технически директор на Daimler-Motoren-Gesellschaft.

През 1923 година той разработва една от най-прекрасните коли на всички времена - Mercedes Compressor.

4 години по-късно отново прави спортна кола - Mercedes-Benz S-Type.

1933: The Grand Prix racer

През 1933 година той създава Auto Union Type A – първият автомобил, който се доближава до идеята на Формула 1.

Тя достига скорост от 272 км/час.

1939: Бащата на съвременните Porschе

През 1939 година се оформя дизайна на Porsche.

1939-45: Втората световна война

Компанията предпочита да не си спомня за историята си по време на войната. Фердинанд Порше не е бил сред най-изявените поддръжници на Хитлер, но е експлоатирал работна ръка и е правел поръчки за нацистите по време на войната.

След 1990 година компанията изплаща компенсации на тези, които имат доказателство за това, че са били принуждавани да работят за нея по време на войната.

Според самата компания работниците, принуждавани на труд, са били не повече от 50 души. Според други източници те са около 300.

1948: Първата официална спортна кола

След Втората световна война се появява Porsche 356.

Това е първата спортна кола с името на Порше в нея, а не Mercedes или Daimler

Фердинанд Порше умира 3 години след представянето й.

До 1956 година са били произведени 10 000 броя от този модел.

1953: 550 Spyder.

Тази красива кола се появява 2 години след смъртта на Порше.

Тя печели състезанието Тарга Флорио в Италия няколко пъти.

1964: 911

През 1962 година произведените автомобили на Порше стигат 50 000.

През 1964 година компанията представя модела, който мнозина считат за нейния най-добър в историята – 911.

Той е последван от 911 Тагра през 1965 година. Производството спира през 1966 година.

1969: квадратна задна част

На изложението през 1969 година във Франкфурт компанията представя своя квадратен модел VW-Porsche 914.

1972: Компанията става публична

Компанията става публична под ръководството на сина на Фердинанд Порше – Фери Порше.

Най-новият модел тази година 911 Carrera.

1985: Porsche 959.

Този модел комбинира фините черти на 911 с квадратната задна част на 914.

Представен е на автоизложението във Франкфурт през 1985 година.

След 3 години компанията отпразнува 25-ия рожден ден на модел 911 с по-класически модел.

1991: Появява се въздушната възглавница за двете предни седалки

През 1991 година компанията е първата в Германия, която започва да произвежда масово модели с въздушна възглавница и на двете предни седалки.

1996: The Boxster

Моделът стана много популярен и през 1999 година е ъпгрейднат на Boxster S.

През 1996 година компанията произвежда своя 1-милионен автомобил.

2002: нещо като офроуд

Компанията обявява плановете си за сериите Cayenne – нейните първи SUV.

2009: The Panamera комбинира мощност и лукс

Компанията представя спортен модел с 4 врати. Тя е нещо средно между спортна кола и луксозно возило.

2011: Porsche се връща към хибридите

918 Spyder ще излезе на шосе през 2013 година.