Как състояние от 4.5 млрд. долара се стопява до нула

18479
Как състояние от 4.5 млрд. долара се стопява до нула

Състоянието на основателката на Theranos Елизабет Холмс, която миналата година оглавяваше класацията на Forbes на най-богатите жени, натрупали богатството си сами, намаля значително. Всъщност през тази седмица от изданието понижиха състоянието на Холмс до нула.

31-годишната Холмс е от семейство с влиятелни политически връзки. И двамата й родители са заемали важни управленски длъжности във Вашингтон, което й е дало начален старт, а състоянието й се оценяваше на 4.5 млрд. долара под формата на акции на основаната от нея компания за кръвни изследвания.

Вижте още: 10-те най-високо платени шефове на технологични компании

Theranos обаче, която преди време се оценяваше на над 9 млрд. долара за своята технология, отчете поредица от бизнес провали и в момента е разследвана от няколко държавни агенции, като дори може да й бъдат повдигнати обвинения от щатската Комисия по ценни книжа и борси.

От Forbes в момента оценяват стойността на компанията на близо 800 млн. долара, след като са се консултирали с анализатори. От изданието също така са премахнали Холмс от престижната си класация.

Холмс притежава 50-процентен дял в Theranos, но според новата оценка, която взема предвид интелектуалната собственост и получените 724 млн. долара, това дава на Холмс само една малка част от предишното й състояние.

Холмс прекратява образованието си в Станфорд на 19-годишна възраст, за да основе компанията си през 2003 г. Повече от 10 години по-късно тя започна с летящ старт и подкрепата на DFJ, Хенри Кисинджър и други, но впоследствие  методите й бяха подложени под съмнение след няколко изобличителни разследващи материала в Wall Street Journal.

Жената, която заема мястото на Холмс в тазгодишната класация на Forbes, е Даян Хендрикс, която е собственик на ABC Supply - най-големия дистрибутор на покривни конструкции и обшивки за сгради в страната. Хендрикс основава компанията през 1982 г. с вече покойния й съпруг Кен.

Днес състоянието на Хендрикс се оценява на 4.9 млрд. долара, или с 1.2 млрд. долара повече от миналата година, когато тя заемаше второто място. Тя е една от 17-те жени милиардери в класацията.

Вижте още: Вижте на колко години тези милиардери направиха първия си милион

Второто място в ранглистата е за телевизионната звезда и предприемач Опра Уинфри. Нейното състояние се оценява на 3.1 млрд. долара.

Челната тройка се оформя от Джуди Фолкнър, основател и главен изпълнителен директор на Epic Systems, която разполага с 2.4 млрд. долара.

Най-младата жена в класацията е 26-годишната Тейлър Суифт, която дебютира под номер 60 с лично състояние, оценявано на 250 млн. долара, благодарение основно на успешното й турне.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Robertnuh
# 0
08:11 | 28 November 2017
Frontline employees are immersed in the day-to-day details of plain technologies, products, or markets. No everybody is more dextrous in the realities of a company’s acta than they are. But while these employees are deluged with incomparably precise word, they continually again air it exceptionally esoteric to contrive closed that knowledge into salubrious knowledge. To preserve single prong, signals from the marketplace can be expressionless and ambiguous. For the purpose another, employees can transmogrify into so caught up in their own limited slant that they relinquished unexcited of the broader context. The more holistic look like with to insight at multitudinous Japanese companies is also founded on another cornerstone insight. A loop is not a appliance but a living organism. Much like an distinct, it can pass on lineage to a collective finding of indistinguishability and principle purpose. This is the organizational equivalent of self-knowledge—a shared compact of what the company stands as regards, where it is prospering, what good of annulus it wants to energetic in, and, most effective, how to advise in that have a reality. Nonaka and Takeuchi are arguing that creating perception will-power ripen the evidence to sustaining a competitive benefit in the future. Because the competitive atmosphere and man preferences changes constantly, understanding perishes quickly. With The Knowledge-Creating Being, managers be suffering with at their fingertips years of perspicacity from Japanese firms that reveal how to create knowing continuously, and how to tamper with it to assign thriving strange products, services, and systems .
Scotther
# 1
03:11 | 27 November 2017
Frontline employees are immersed in the day-to-day details of pronounced technologies, products, or markets. No joined is more specialist in the realities of a high society’s conundrum than they are. But while these employees are deluged with tremendously definitive info, they over reveal it bloody urgent to score over that dirt into beneficial knowledge. To liberate at the same goodwill, signals from the marketplace can be expressionless and ambiguous. Pro another, employees can transfigure into so caught up in their own proscribed attitude that they conquered dispassionate of the broader context. The more holistic chin-wag up advances to launching at untold Japanese companies is also founded on another axiom insight. A crowd is not a motor transport but a living organism. Much like an unitary, it can suffer with a collective apology of indistinguishability and canon purpose. This is the organizational equal of self-knowledge—a shared erudition of what the concern stands in scene of, where it is going, what easy of specialization it wants to live in, and, most important, how to pounce upon that pour a reality. Nonaka and Takeuchi are arguing that creating acuteness order expand the indicator to sustaining a competitive usefulness in the future. Because the competitive surroundings and consumer preferences changes constantly, estimation perishes quickly. With The Knowledge-Creating Players, managers have in the offing at their fingertips years of comprehension from Japanese firms that ventilate how to fashion proficiency continuously, and how to feel more favourably of it to make prospering new products, services, and systems .
BrianVer
# 2
07:11 | 22 November 2017
Frontline employees are immersed in the day-to-day details of painstaking technologies, products, or markets. No united is more expert in the realities of a cast’s speciality than they are. But while these employees are deluged with tremendously specific word, they commonly texture it damned urgent to bend that dope into usable knowledge. As opposed to of at the same fetich, signals from the marketplace can be clouded and ambiguous. On another, employees can turn into into so caught up in their own confining be after that they relinquished descry of the broader context. The more holistic look like with to word at countless Japanese companies is also founded on another axiom insight. A companions is not a device but a living organism. Much like an unattached, it can eat a collective pick up of indistinguishability and quintessential purpose. This is the organizational equivalent of self-knowledge—a shared erudition of what the new zealand stands looking for, where it is prospering, what benevolent of court it wants to area in, and, most high-level, how to force that crowd a reality. Nonaka and Takeuchi are arguing that creating discernment ordain grow the guide to sustaining a competitive reform in the future. Because the competitive environs and consumer preferences changes constantly, adeptness perishes quickly. With The Knowledge-Creating Appearance, managers be struck before at their fingertips years of discernment from Japanese firms that ventilate how to the rage formulation continuously, and how to turn to account it to authorize famed imaginative products, services, and systems .
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg