PewDiePie е най-високоплатеният човек в YouTube за втора поредна година, сочат данни на Forbes.

Шведската звезда, чието истинско име е Феликс Келберг, стана известен с това, че играе на видео игри пред камерата. След като набра близо 50 млн. абонати, той е натрупал състояние от 15 млн. долара в последната година, близо два пъти повече от втория в класацията.

Но бъдещето на Келберг в YouTube не е сигурно, тъй като той влезе в спор със сайта за видео споделяне, който го превърна в звезда, отбелязва Independent. През уикенда шведът заяви, че ще изтрие канала си, когато достигне 50 млн. абонати, но в понеделник даде заден ход, като каза, че You Tube се е вслушал в безпокойството му.

На второ място в класацията е Роман Атууд, който е спечелил 8 млн. долара в 12-те месеца до юни 2016 г. Forbes смята, че доходите му са нараснали със 70 на сто от миналата година благодарение отчасти на увеличаването на броя на гледанията, договор за книга и онлайн магазин.

Най-високоплатената жена в You Tube е канадската актриса Лили Сингх, която има над десет милиона абонати. Тя е спечелил 7.5 млн. долара миналата година. Част от доходите й се дължат на създаването на собствени продукти, включително червило с козметичната марка Smashbox.

Още две жени попадат в класацията – сладкарката Розана Пансино, която е на пето място с шест милиона долара, и Колийн Балинджър, която се представя под псевдонима Миранда Сингх. Тя е на десето място в класацията с пет милиона долара в 12-те месеца до юни благодарение на комедийното си турне, мемоари и нов сериал по Netflix.

Един от най-известните хора в класацията е Тейлър Оукли, който, след като стана известен в YouTube, се превърна в телевизионен водещ и известен активист в защита на правата на хомосексуалните и транссексуалните. Преди време той подписа договор с продуцентската компания на Елън ДеДженерис за сътрудничество по дигитални проекти. Миналата година той е спечелил шест милиона долара, след като е участвал в световно турне и е публикувал книга с лични есета.

Класацията тази година показва, че хората в YouTube стават все по-богати. Общите приходи на всички десет влогъри са се увеличили с 23% спрямо миналата година. Forbes изчислява приходите на хората в сайта за видео споделяне преди облагането с данъци въз основа на данни от Nielsen, IMDB и интервюта с агенти, мениджъри, адвокати, вътрешни хора и самите хора в You Tube.

Снимка: Instagram