Всички слушаме за филми с огромни бюджети. Понякога приходите от тях не оправдават вложените средства.

За една продукция е изключително важно какви актьори привлича. Големите им хонорари се компенсират от голямата печалба. Но не винаги.

Въз основа на приходите от продукциите и разходите за хонорари на големите имена, сп. Forbes направи списък на най-надценените актьори в Холивуд.

Ето и как изглежда той:

На първо място е Уил Фарел. Това лято неговият филм Land of the Lost донесе приходи от едва 65 милиона долара при 100 милиона долара бюджет.

Второто място в негативната класация се държи от Юън Макгрегър. Инвестициите в него носят по 3.75 долара на продуцентите за всеки вложен.

Трети е Били Боб Торнтън, връщащ на студията по четири долара при инвестиран един.

На следващо място е Еди Мърфи с 4.43 долара възвращаемост при един вложен.

Айс Кюб е пети. Последният му филм The Longshots донесе едва 12 милиона долара, което означава, че бившият рапър носи 4.77 долара за инвестиция от долар, което не изглежда чак толкова зле.

Суперзвездата Том Круз е на следваща позиция със 7.18 долара. Той иска толкова високи хонорари, че често студиото не успява да излезе на печалба. .

Единствената жена в топ 10 е симпатичната Дрю Баримор. Тя носи едва 7.43 долара за всеки вложен. Филмът й от 2007 Lucky You донесе смешните приходи от 8 милиона долара.

Леонардо Дикаприо винаги взема високи хонорари. Той подбира внимателно филмите, в които участва. Не винаги обаче „сериозните" филми извикват огромен интерес у публиката. Revolutionary Road например донесе приходи от едва 75 милиона долара при бюджет от 35 милиона, което не е кой знае какъв успех. Body of Lies донесе 115 милиона долара при бюджет от 70 милиона долара. Това означава, че Дикаприо носи средно 7.52 долара за долар вложен в него.

Самюъл Джаксън е девети с 8.59 долара. Той блести като поддържаща роля, но някак си филмите, в които играе главна роля, не жънат същите успехи.

Първата десетка се заключва от Джим Кери, който носи 8.62 долара за всеки инвестиран в хонорара му. При него, също като при Круз, проблемът е във високия хонорар. Когато едно студио наема Круз или Кери, филмът трябва да е рекорден в бокс офиса, за да оправдае разхода.