За туристите, идващи на шопинг в Европа, Лондон е най-добрата дестинация сред 33 големи града на континента. Британската столица изпреварва Барселона, Мадрид, Париж и Рим, сочи индексът на Икономист Интелиджънс Юнит (EIU), предаде БГНЕС.

Индексът измерва привлекателността за купувачите на 33 града въз основа на 38 критерия - броя на бутиците, на марките, достъпността на магазините, цените, предлагането на отстъпки, разнообразието на шопинг зоните, качеството на услугите (работно време на бутиците, говоримите езици...), но също и предлагането на хотели, на ресторанти, на културни мероприятия, на транспорт и климата.

"82% от китайските туристи поставят шопинга на първо място в приоритетите си, когато пътуват", заяви Ерик Ноял, вицепрезидент на френския клон на компанията Глобал Блу, поръчала изследването.

Според индекса Париж, който е водеща туристическа дестинация в света, е едва на четвърто място заради предлагането на хотели, което се оценява като по-ограничено и доста скъпо.

Берлин е на шесто място, пред Лисабон, Амстердам, Прага и Будапеща. На последно място в класацията са Осло и Женева.

"Големите градове в Западна Европа предлагат по-голямо разнообразие от магазини и културни дейности, но те невинаги са на най-достъпните цени", заяви Харалд Лангер от EIU.

33-те града в индекса са били избрани според икономическото им значение и броя на посетителите, които привличат.